kiss2025a.jpg Euroguard InCaseEnergy 	oneminamed_nav.gif

Acreditare Erasmus+ la Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu” – pași siguri spre o educație europeană de calitate

Încheierea celui de-al treilea an al proiectului ACREDITARE ERASMUS PENTRU MOBILITĂȚI ERASMUS+ ÎN DOMENIUL „EDUCAȚIE ȘCOLARĂ” (2023-1-RO01-KA121-SCH-000137545), implementat de Colegiul Național “Ienăchiță Văcărescu”, în perioada 1 iunie 2023 –30 mai 2025, marchează un moment definitoriu în parcursul internaționalizării educației în Colegiul nostru. Cu viziunea clară de a forma cetățeni europeni activi, profesori deschiși spre inovație și elevi pregătiți pentru provocările secolului XXI, instituția a derulat pe parcursul celor 24 de luni, o serie de mobilități și cursuri de formare cu un impact profund atât asupra participanților direcți, cât și asupra întregii comunități școlare.

Mobilitatea elevilor în Franța – cetățenie activă și dialog intercultural

Una dintre cele mai relevante experiențe pentru elevi a fost mobilitatea desfășurată la Lycee Guillaume Apollinaire din Nisa, Franța. Zece elevi au avut oportunitatea de a participa la activități interculturale, cursuri și vizite educative menite să dezvolte competențe esențiale precum spiritul civic, inițiativa, dialogul intercultural și antreprenoriatul. Timp de cinci zile, programul a îmbinat dimineți educative cu după-amiezi culturale:

  • Cursuri de limba franceză cu vorbitori nativi, contribuind la dezvoltarea competențelor lingvistice.
  • Activități de schimb cu elevii francezi, care au consolidat spiritul de echipă și comunicarea interculturală.
  • Vizite în Nisa, Menton, Villefranche și Monaco, prin care elevii au înțeles mai bine patrimoniul cultural european.
  • Seară interculturală, în care participanții au împărtășit tradiții și obiceiuri românești într-un cadru festiv, interactiv.

Această mobilitate a fost mai mult decât o călătorie – a fost o lecție de viață despre diversitate, toleranță și învățare colaborativă.

 

Formarea profesorilor prin job shadowing – investiție în competențele secolului XXI

Pentru profesorii Colegiului, cel de-al treilea an al Acreditării Erasmus+, a însemnat o veritabilă deschidere către sistemele educaționale europene prin activități de tip job shadowing desfășurate în Franța, Spania și Turcia.

 

Franța – pedagogie pentru viitor

Profesor Oana Ghinescu a desfășurat o mobilitate de tip job shadowing tot la liceul „Guillaume Apollinaire”, având ca obiectiv dezvoltarea competențelor pedagogice centrate pe cele patru „K-uri” ale secolului XXI: gândire critică, comunicare, colaborare și creativitate.

Printre activitățile relevante s-au numărat:

  • Observarea orelor de limbi, științe și arte plastice;
  • Discuții structurale cu directorul și personalul administrativ;
  • Participarea la o întâlnire interculturală cu parteneri din Irak;
  • Schimburi de bune practici și sesiuni de reflecție profesională.

 

Spania – înțelegerea sistemului educațional iberic

Profesor Albinita Costescu și profesor Magdalena-Ioana Stancu au participat la activități de formare în cadrul liceului IES Gustavo Adolfo Bécquer din Sevilla, Spania. Pe parcursul a cinci zile, au aprofundat elementele de management școlar, curriculum, implicarea comunității, structura examenelor naționale și abordări educaționale centrate pe elev.

 

Turcia – leadership educațional și consiliere în carieră

Profesor Nicoleta-Ancuța Cîrstea și prof. Mihaela-Beatrice Chiriac au participat la două mobilități de tip job shadowing la Liceul Hasköy Ortaokulu din Istanbul. Pe de o parte, au fost explorate teme legate de managementul clasei, comunicare, consiliere în carieră și implementarea obiectivelor de dezvoltare durabilă, programul incluzând și vizite administrative, sesiuni de analiză a performanței școlare și ateliere de leadership, dar s-a urmărit și modul în care educația digitală este integrată în procesul educațional prin metode colaborative și sarcini bazate pe proiecte. Ambele experiențe au consolidat abilitățile de leadership și au adus în școală idei noi despre integrarea sustenabilității și a educației incluzive.

 

Cursuri de formare – pedagogie modernă cu sprijinul tehnologiei

În paralel cu mobilitățile de tip job shadowing, două cadre didactice au participat la cursuri de formare axate pe digitalizare și inteligență artificială:

 

Roma, Italia – instrumente TIC creative și colaborative

Profesor Georgiana-Mădălina Leontescu a participat la cursul „ICT Tools for a Creative and Collaborative Classroom” organizat de Europass Teacher Academy. A dobândit competențe în utilizarea aplicațiilor digitale precum Padlet, Slido, Canva, cu accent pe incluziune, sustenabilitate și adaptabilitate la nevoile elevilor.

 

Atena, Grecia – AI în educație

Profesor Anca-Maria Gheorghian a urmat cursul „Artificial Intelligence Tools for Teachers” care a vizat înțelegerea AI și integrarea sa responsabilă în procesul educativ. Printre temele abordate:

  • Utilizarea AI pentru lecții personalizate și interactive;
  • Tehnici de gamificare și simulări pentru creșterea implicării;
  • Evaluarea automatizată și analiza datelor educaționale;
  • Aspecte etice și de confidențialitate privind utilizarea AI în școli.

Toate aceste activități au avut un impact major în direcția atingerii obiectivelor strategice stabilite în planul de acreditare Erasmus+:

  • Elevii și-au dezvoltat abilități interculturale, lingvistice, antreprenoriale și civice prin învățare experiențială.
  • Profesorii au dobândit competențe moderne de predare, au descoperit noi metodologii, au colaborat internațional și au reflectat asupra propriilor practici.
  • Școala s-a poziționat ca un actor activ în rețeaua educației europene, capabil să implementeze proiecte relevante și durabile, în concordanță cu valorile europene ale incluziunii, diversității și calității educației.

 

Cel de al treilea an al proiectului Acreditare Erasmus pentru Mobilități Erasmus+ în Domeniul „Educație Școlară” se încheie cu succes, confirmând potențialul Colegiului Național „Ienăchiță Văcărescu” de a forma o generație de tineri și profesori conectați la realitățile și provocările contemporane. Cu fiecare mobilitate, proiect și curs, instituția demonstrează că educația de calitate nu are granițe și că viitorul se construiește prin parteneriate, inovație și deschidere către lume.

Nu putem spune decât că proiectele Erasmus+ joacă un rol esențial în modernizarea procesului educațional, oferind oportunități reale de învățare experiențială, dezvoltare profesională și cooperare internațională. Pentru elevi, aceste mobilități înseamnă mai mult decât simple schimburi culturale – ele facilitează formarea unei gândiri critice, a toleranței, a responsabilității civice și a spiritului antreprenorial. Pentru profesori, Erasmus+ este o rampă de lansare spre inovație didactică, metode pedagogice moderne și integrarea tehnologiei în predare. În același timp, Colegiul devine un spațiu viu, deschis, european, capabil să răspundă nevoilor societății contemporane, să inspire comunitatea și să creeze punți durabile între educație și realitate. Acreditarea Erasmus nu este doar o recunoaștere, ci o responsabilitate asumată de a cultiva performanța, colaborarea și progresul.

whatsapp image 2025 06 14 at 12.14.38 whatsapp image 2025 06 14 at 12.14.37(1) whatsapp image 2025 06 14 at 12.14.37 whatsapp image 2025 06 14 at 12.14.36

Articol realizat de profesor Cătălina-Estera Vlad, Coordonator proiect

Distribuie:
Contact / Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]
MedcareTomescu romserv.jpg hymarco

CITEȘTE ȘI

Metex oneminamed Gopo
kiss2025a.jpg dsgmotor.gif
novarealex1.jpg ConsultOptic memco1.jpg
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media