… Și a fost ziua a doua a campaniei Time to Move în județul Dâmbovița: vineri, 21 octombrie 2016. De data aceasta la Liceul de Arte ”Bălașa Doamna” din Târgoviște. Un nou eveniment de multiplicare intitulat ”Eurodesk for you/Eurodesk pentru tine”, dar alți elevi. În schimb, aceeași curiozitate, același mare interes ca și în cazul elevilor de la Liceul ”Voievodul Mircea”. Și comentarii de genul: ”E prima oara când aud de acest serviciu european, Eurodesk!” sau ”Aaa, Erasmus, da! Avem și noi în derulare un astfel de proiect, în școală.”
Această nouă activitate de multiplicare, la care au participat 27 de elevi de clasa a X-a, a XI-a și a XII-a, a debutat cu întrebări ce au suscitat din primul moment interesul elevilor:
- ”Vrei să mergi în străinătate dar nu ai informațiile necesare?
- Vrei să fii voluntar european?
- Vrei să mergi pentru un an să studiezi în altă țară? Sau pentru câteva săptămâni pentru un stagiu în străinătate?”
și un îndemn : ”E timpul să acționezi, să ai curajul să ieși de pe drumul tău obișnuit. Există o mulțime de oportunități care te așteaptă !”
Întrebările și-au găsit răspuns în cadrul prezentării făcute de multiplicatorul Eurodesk sosit la ei … acasă, la Liceul de Arte ”Bălașa Doamna”. Au fost o mulțime de informații utile despre Eurodesk, această rețea europeană de informare dedicată integral furnizării de informații europene tinerilor și lucrătorilor de tineret și prin intermediul căreia oportunitățile europene le sunt făcute cunoscute pentru a-i încuraja să devină cetățeni activi. Și despre Campania Time to Move 2016, care se desfășoară sub sloganul ”Încearcă Europa”, sugestiv pentru scopul pe care-l urmărește: conștientizarea tinerilor cu privire la numeroasele oportunități de a merge în străinătate și de a lua parte la proiecte internaționale în Europa și în lumea întreagă. Dar și despre Portalul european pentru tineret sau despre Serviciul European de Voluntariat.
Iată și câteva dintre comentariile elevilor de la Liceul de Arte ”Bălașa Doamna”, participanți la evenimentul de multiplicare, redate într-o fotografie a posterului campaniei Time to Move 2016
Multiplicator Eurodesk,
Cristina GROZA