În perioada 2-4 decembrie 2015, Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița găzduiește la Târgoviște seminarul de informare și formare privind Sistemul European de Credit pentru Educație și Formare Profesională (ECVET) în contextul programului Erasmus+.
”Sistemul european de credit pentru educație și formare profesională (ECVET) este un cadru care facilitează transferul, recunoașterea și acumularea rezultatelor învățării persoanelor care doresc să obțină o calificare și poate fi folosit în cadrul proiectelor finanțate prin programul Erasmus+” a declarat Olivia Jidveian, angajat al Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP), Agenție afiliată Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice.
Scopul seminarului este să dezvolte competențe de proiectare și planificare a unui proiect strategic sau de mobilitate în cadrul programului Erasmus+, folosind și sistemul european de credit, pentru reprezentanții instituțiilor de învățământ din județul nostru. Termenele de depunere a aplicațiilor sunt stabilite pentru primul trimestru al anului 2016.
Participanții sunt 40 cadre didactice și manageri din instituțiile de învățământ din județul nostru, selectați în urma unui proces ce s-a desfășurat în perioada anterioară.
În urma cursului participanții vor fi capabili să analizeze nevoile instituțiilor în care lucrează, să-și identifice eventuali parteneri europeni și să scrie proiecte pentru echipe de profesori din școli în vederea rezolvării unor probleme cu care se confruntă.
Programul Erasmus+ se desfășoară în perioada 2014-2020, fiind finanțat de Comisia Europeană, iar Apelul la propuneri de proiecte a fost lansat de curand, la mijlocul lunii octombrie.
La acest moment județul Dâmbovița se situează pe unul din primele locuri în ierarhia județelor țării privind numărul de cereri de finanțare/proiecte depuse și aprobate de ANPCDEFP prin programul Erasmus+.
Tematica proiectelor este foarte diversă și adresată atât elevilor cât și profesorilor cuprinzând activități de formare de competențe TIC sau competențe de comunicare în limbi străine, de deprindere a unor metode noi de predare etc, precum și activități de tip ”job shadowing”/stagii de observare pentru profesori sau stagii de practică pentru elevi în instituții gazdă din alte state europene.
Inspectori școlari pentru proiecte educaționale și programe europene –prof. Cristina Groza și prof. Valentin Stancu – ISJ Dâmbovița