Colegiul Economic “Ion Ghica” din Târgoviște este partener într-un nou proiect cofinanțat prin Fondul Social European Plus (FSE+), prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027, axa prioritară 8 – creșterea accesibilității, atractivității și calității învățământului profesional și tehnic, proiect prin care este vizată facilitarea accesului la locuri de muncă a 251 de elevi din învățământul profesional și tehnic, prin creșterea competențelor lor profesionale într-un mediu real de muncă.
Conform informațiilor oferite de prof. Suzana Ilie, directorul instituției de învățământ, proiectul “Stagii de practică și oportunități de carieră pentru elevii Colegiului Economic Ion Ghica din Târgoviște” – beneficiar DATA SERV ACCOUNTING S.R.L. are o valoare de 2.465.149,20 lei din care valoare eligibilă nerambursabilă 2.369.639,26 lei și are ca perioadă de implementare 24 de luni, începând cu data de 01.12.2024. Proiectul are ca obiectiv reducerea ratei de părăsire timpurie a școlii și creșterea relevanței formării profesionale, vizând ca minim 226 de elevi să obțină certificări de nivel 3 și 4, ceea ce înseamnă că elevii vor fi sprijiniți să-și finalizeze studiile la programele pe care le urmează în sistem de învățământ profesional și dual cu durată de 3 ani sau în sistem de învățământ liceal tehnologic cu durată de 4 ani. Învățarea la locul de muncă se realizează sub îndrumarea a 12 tutori din partea agenților economici parteneri în proiect. Este vorba despre 10 parteneri de practică din domenii relevante pentru specializările elevilor. Aceste parteneriate contribuie efectiv la tranziția elevilor de la educație la ocuparea unui loc de muncă.
Pe lângă aceste aspect, proiectul își propune dezvoltarea unei aplicații online inovatoare pentru facilitarea tranziției elevilor de la școală la piața muncii. Aceasta va permite comunicarea bidirecțională între angajatori și unitățile de IPT, consolidând parteneriatele de practică și adaptând stagiile de practică la cerințele actuale și viitoare ale pieții muncii, cu posibilitatea de extindere la nivel național.