Senatorul liberal, Iancu Caracota, a transmis Ministerului Transporturilor o întrebare legată de viitorul Autostrăzii Ploiești – Comarnic – Brașov, în contextul renunțării la construcția acesteia în formatul agreat cu Banca Mondială. Senatorul este sceptic în privința soluției parteneriatului Public – Privat: „Parteneriatul Public – Privat a eşuat în ultimii 15 ani, iar proiectele din anii 2003-2005, 2007-2009 şi 2013-2015 au rămas doar pe hârtie” a precizat Caracota.
……………………………………………………………………………
ÎNTREBARE
Adresată: Domnului Lucian ŞOVA, Ministrul Transporturilor
De către senator: Iancu CARACOTA
Grupul parlamentar: Partidul Naţional Liberal
Şedinţa Senatului din data de: 25.6.2018
Obiectul întrebării: Autostrada A3 Ploiești – Comarnic – Brașov
Domnule Ministru,
Recent Guvernul României informa opinia publică, dar şi reprezentanţii Băncii Mondiale că va renunţa la construcția autostrăzii A3 Ploiești – Comarnic – Brașov, în formatul agreat cu Banca Mondială şi la cele 35 de milioane de dolari acordate pentru pregătirea lucrărilor. Astfel, construcţia autostrăzii, care de 15 ani se află la stadiul de proiect, urmând să fie asigurată printr-un parteneriat public-privat.
Având în vedere că varianta parteneriatului Public – Privat (PPP) a eşuat în ultimii 15 ani, iar proiectele din anii 2003-2005, 2007-2009 şi 2013-2015 au rămas doar pe hârtie, vă solicit să prezentați modul de operare al parteneriatului public-privat, care sunt metodele alternative de finanţare, ce s-a avut în vedere atunci când s-a luat această măsură și care este orizontul de timp necesar desfășurării și finalizării construcției autostrăzii A3 Ploiești – Comarnic – Brașov?
SENATOR, Iancu CARACOTA
Deoarece pentru judetul Dambovita si municipiul Targoviste mai ales este foarte importanta legatura intre DN1 (cu iesire la Sibiu) si DN3(cu sau fara iesire la Brasov) care se face prin DN72 (Ploiesti -Targoviste – Gaiesti) va rugam domnule senator aveti in vedere transformarea acestui drum in drum expres