foto credit Cristian Daniel Stan
Al patrulea contract de lucrări pentru reabilitarea inelului de Centură al municipiului Târgovişte a debutat cu refacerea infrastructurii podului din zona porţii II a COS Târgovişte. Lucrărie sunt executate de Asocierea SC TELOR INVEST SRL – RICCIARDELLO COSTRUZIONI SRL – SC PETROCONSTRUCT GROUP SRL – SC LEODRUMIT CONSTRUCT SRL, iar valoarea contractelor depăşeşte 50 de milioane de lei.
Conform noului contract, până la 1 decembrie 2018, trebuie realizate:
– reabilitarea sistemului rutier existent in lungime de 13,808 km, pe zonele in care drumul are 4 benzi de circulatie si latirea zonelor cu 2 benzi de circulatie la 4 benzi acolo unde este posibil, pe urmatoarele tronsoane: str. Petru Cercel, str. Laminorului, Calea Campulung, Bulevardul Eroilor, Aleea Sinaia, Aleea Manastirea Dealu, str. Magrini, str. Caramidari (comuna Razvad) – ramura Valea Voievozilor, str. Calea Ialomitei (str. Canalului);
– reabilitarea pasajului superior Petru Cercel;
– modernizarea si dublarea podului rutier peste Raul Ialomita la Teis, prin executarea unui nou pod, in aval de cel existent pentru doua benzi de circulatie si extinderea la 4 benzi de circulatie a portiunii de drum cuprinse intre acest pod si pasajul DN 71;
– reabilitarea pasajului superior DN 71 in zona Targoviste Nord;
– reabilitarea podului rutier peste raul Ialomita la Valea Voievozilor;
– reabilitarea retelei de canalizare;
– reabilitarea trotuarelor pe tot traseul inelului de centura si executia unor trotuare noi;
– reabilitarea sensurilor giratorii si a drumurilor laterale.
……………………………………….
Modernizarea şi reabilitarea Drumului de centură este un proiect finanţat prin Programul Operațional Regional 2007- 2013, Axa prioritară 2 – Îmbunătățirea infrastructurii de transport regionale şi locale”, Domeniul major de intervenție 2.1 – „Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene, străzi urbane – inclusiv construcţia / reabilitarea şoselelor de centură”. Valoarea totală a proiectului este de 88,7 milioane lei, dintre care 70,2 milioane de lei sunt nerambursabili.
Câştigătorul licitaţiei a fost declarată Asocierea: S.C. CAST S.R.L. – lider asociere, împuternicit, S.C. TRANS BITUM S.R.L., CARENA SpA IMPRESA DI COSTRUZIONI. Acest contract a fost reziliat tot în 2012.
Licitația fost reluată în 2013, restul de lucrări de executat fiind câștigat de Tehnologica Radion care nu a susținut garanția de participare şi astfel oferta şi-a pierdut valabilitatea. Stadiul de realizare al proiectului era de 27%.
S-au mai pierdut 2 ani. Abia în iunie 2015, lucrarea a fost atribuită Asocierii SC Good Prod SRL și SK-13 Patstroy JSC. Durata de execuție era teoretic de 9 luni de la data de emitere a ordinului de începere. De la semnarea noului contract de lucrări, în luna iunie 2015, până la rezilierea acestuia în luna noiembrie a anului 2015, proiectul a progresat cu numai 0,7 procente. A trecut un an şi jumătate până la reatribuirea lucrării, cu termen de finalizare 1 decembrie 2018, către Asocierea SC TELOR INVEST SRL – RICCIARDELLO COSTRUZIONI SRL – SC PETROCONSTRUCT GROUP SRL – SC LEODRUMIT CONSTRUCT SRL.
Sa speram ca de data aceasta va fi cu noroc!
PS – Poate mai marii din Dambovita vor face ceva si pentru DN61 – intre Corbii Mari si Petresti. Acest drum este in paragina de peste 20 de ani.