Podul „de piatră” de la Viișoara, pe DN 72, s-ar putea prăbuși oricând în albia răului Dâmbovița, din cauză puternicei eroziuni a pragului de fund. Podul a fost afectat puternic în ultimii ani, de exploatațiile de agregate minerale din albia râului. Acum pilonii au ajuns să stea pe mici insulițe de pământ care pot fi măturate de ape. pericolul este unul real, mai ales că meteorologii au anunțat că această primăvară va fi una extrem de ploiasă, cu mult peste cantitățile obișnuite pentru lunile Martie – Mai.
Despre pericolul iminent ca podul să se prăbușească a vorbit și șeful Poliției Rutiere Dâmbovița, Comisar șef Ion Nicolae. Acesta apreciază că orice transport agabaritic ar putea rupe platforma construcției.
Podul este în administrarea drumurilor naționale, care spun că nu au bani pentru lucrări în zonă. Situația podului este cunoscută și la nivelul Ministerului Dezvoltării, fostul ministru Dan Șova inspectând zona în 2013.
DN 72 este unul dintre cele mai importante drumuri naționale din județ, care face legătura între județul Argeș pe autostradă – Târgoviște – capitală administrativă a județului și Ploiești – capitală administrativă a județului Prahova. Dacă podul va deveni impracticabil se va crea o problemă importantă pentru tranzitul rutier între tei județe.
FOTO – incomod-media.ro
Vina e a celor de la drumuri naționale, nu au mai făcut nici o reabilitare de poduri… drumuri… păcate amărâte pentru omul lui Savoiu… Ceparu. Și se lauda fanfaronul cu drum expres
Domnul dputat Ionut Savoiu facea interpelari la ministrul transporturilor sa clasifice DN 72 ca drum expres (legatura intre A1 si A3), dar se pare ca nu sunt bani nici ca sa se repare un pod ce reprezinta pericol public. Noua arhitecta sefa a judetului este impotriva exploatarilor de balast,, o resursa naturala importanta totusi a judetului Dambovita, cum a declarat intr-o sedinta de avizare a CTATU.. Pentru exploatarile din albiile Ialomitei ,Dambovitei sau Argesului explatari ce ne lasa fara poduri ( va amintiti de podul de la Ionesti) ar fi fost nevoie de niste studii de impact. Dati dovada de viziune doamna arhitecta sefa,,parcurgeti judetul si vedeti care sunt balastierele care pericliteaza podurile existente, si faceti demersuri pentru suspendarea exploatarii sau macar pentru diminuarea efectelor distructive. Comandati de la judet un studiu de impact pe raurile cu resurse de balast pentru a nu mai avea deteriorari de poduri dar nu blocati investitiile intr-un domeniu care reprezinta materia prima pentru constructii in general si pentru drumuri si autostrazi in special. Nu uitati ca modernizarea retelelor de drumuri este un obiectiv de importanta nationala. De remarcat ca multe firme din afara judetului sunt interesate de balastul din judetul nostru. Nu cred ca trebuie sa-i indepartam pentru ca orice monopol reprezinta costuri mai mari la oferta de balast. Firmele importante de constructii isi doresc fiecare o balstiera cu rezerva ei de exploatat pentru a nu depinde de terti. Lasati concurenta sa selecteze firmele performante si nu niste „subiective” hotarari administrative…. ..
sa va fie rusine, nu sunteti in stare sa faceti un pod