Vești bune pentru locuitorii din Bezdead, dar și pentru dâmbovițenii care tranzitează DJ 710 Pucioasa-Bezdead, limită județul Prahova. Consiliul Județean Dâmbovița a trimis zilele trecute o adresă Primăriei Bezdead, ca răspuns la nenumăratele solicitări făcute de primarița localității, prin care anunță faptul că anul acesta, în trimestrele II și III, vor fi realizate lucrări de întreținere pe acest tronson de drum, DJ 710 Pucioasa-Bezdead. Probleme cu acest drum mai sunt, însă, mai ales după alunecările de teren de anul trecut, care au dus la ruperea drumului în două zone tranzitate zilnic de mașini. Se așteaptă și soluționarea acestora, după ce Guvernul a alocat în toamna anului trecut 500.000 lei, pentru DJ 710 Măgura-Bezdead-Costișata, ca urmare a alunecărilor de teren și a eroziunii malului drept al pârâului Bizdidel. (ALUNECĂRI DE TEREN LA BEZDEAD. CIRCULAŢIE RESTRICŢIONATĂ PE DJ 710)
„Am primit o adresă de la domnul președinte, după nenumăratele mele adrese și după situațiile de urgență, îmi spune că plombarea va fi în trimestrele II și IIII. Acest drum județean este rupt în două locuri destul de rău. Încă de anul trecut, s-a surpat în două locuri, la Măgura și la Costișata. Am trimis adrese la ISU și la Consiliul Județean. În Monitorul Oficial, avem fonduri alocate pentru situația de urgență. Compania de Apă m-a somat că la Măgura drumul se mai sprijină pe conducta de apă și ne pune în vedere că, în cazul în care se va întâmpla ceva cu conducta de apă, suntem direct răspunzători pentru că suntem proprietarii rețelei de apă și a tuturor bunurilor. Așteptăm să se găsească un ofertant pentru că, așa cum am înțeles de la administratorul județului, nu s-a prezentat nimeni la licitația ce a fost organizată de două ori”. -Teodora Anghelescu
Până când administrația județeană va rezolva situația drumului județean, aflat într-o stare „jalnică”, așa cum spune primarul Teodora Anghelescu, în localitatea din nordul județului administrația locală încearcă să asfalteze, cu fonduri proprii și cu puținii bani europeni accesați, prin GAL, până acum, drumurile locale, care nu sunt deloc puține, având în vedere că în Bezdead sunt nu mai puțin de 146 de drumuri laterale sau ulițe, așa cum le numesc localnicii, la care se adaugă DC 4, din satul Măgura.
Bani puțini, probleme multe
Primărița spune că reabilitarea ulițelor a început în ordinea lungimii și a populației deservite: „Pentru asta aveam nevoie de niște studii topo, pentru că nici lungimile aflate în inventarul acesta vechi pe care îl avem nu mai corespund, ca să știu ce se încadrează pe fonduri. Și le-am luat pe primele 19, cele mai importante, ca lungime. Având studiile topo făcute, am trecut la realizarea proiectelor tehnice. Am realizat documentația, dar până acum nu avem măsuri deschise ca să vedem ce se pretează pentru fonduri, ce nu să le trecem pe buget local. Pentru că anul trecut nu am prins decâât ultimul tren pe GAL și sumele au fost mici, am asfaltat primul drum pe fonduri europene, Ulița Scobea. Din buget local, întotdeauna, mai mult de una sau două, pe an, în funcție de lungimea lor, nu ne permitem. Anul trecut, am asfaltat Coporodul, care are puțin peste un kilometru, anul acesta ne-am propus Valea Leurzii”. Primărița spune că se fac eforturi vizibile pentru a mulțumi pe toată lumea, deși nu se reușește întotdeauna acest lucru, mai ales în cazul drumurilor asfaltate cu bani de la bugetul local, care nu au putut fi realizate la standardul celor făcute cu bani europeni. „Proiectantul vine și-ți face așa cum dorești și ajungând, după normativele proiectanților, minim 6 miliarde kilometrul, discuți în consiliul local dacă vom ajunge vreodată să asfaltăm din bugetul local un kilometru”, spune Teodora Anghelescu.
În total, până acum, din anul 2012, au fost asfaltate 6 ulițe, dar drumul este lung, iar banii puțini, speranța localității Bezdead fiind accesarea fondurilor europene.
Teodora Anghelescu spune că a primit din partea CJD propunerea de asociere pentru drumuri comunale, dar spune că a renunțat în ideea că banii vor fi redirecționați pentru Drumul Județean, care reprezintă o prioritate: „Am avut întâlnire și domnul președinte a stat de vorbă individual cu noi, la modul ce investiții avem anul acesta și se gândea la asocieri, iar punctul meu de vedere la momentul acela a fost la modul că refuz orice asociere. În momentul în care dumneavoastră vreți să ne asociem pe un drum comunal și drumul județean e așa cum e, refuz eu mai bine. Încerc să le eșalonez așa cum se poate. Refuz asocierea pe drum comunal, în favoarea drumului județului”.
CE SE ASFALTEAZA, POTECA ?