Varianta de traseu a Drumului Expres București Târgoviște a fost aprobată în CTE al CNAIR. Au existat două propuneri, supuse și dezbaterii publice. În ambele variante traseul pleca din zona Dâmbovița Mall pe la vest de intravilanul Ulmi și al platformei industriale Arctic, intersectând la intrarea în Bungetu DN71. În vestul intravilanului Băleni cele două variante de traseu se ramifică. Varianta vestică propusă era o paralelă pe la est DN71 și ulterior DN7, printr-o zonă de agricultură intensivă cu o mare fragmentare a terenurilor și se îndreaptă spre A0 la Gulia unde in viitor vom avea drumul radial de Giulești pentru accesul în București. Varianta estică accesibilizează zona din sud-vestul județului și se îndreaptă către A0 între Buftea și Tamasi foarte aproape de zona Aeroportului Otopeni acolo unde în viitor se va închide drumul radial de Șisești/Băneasa.
@gazeta.dambovitei #stiridambovita #tiktokdambovita #foryou #fy #5pasidebine #gazetadambovitei #videoviral
În final varianta aleasă este cea estică. „Traseul prevăzut în proiectul pe care l-am propus dâmbovițenilor încă din 2020 pornește din comuna Corbeanca și se termină în actuala centură a Municipiului Târgoviște, prin conectarea la sensul giratoriu existent. Drumul expres va avea lungimea de 62 km, va traversa Mogoșoaia, Corbeanca, Buftea, Crevedia, Niculești, Butimanu, Cojasca, Bilciurești, Cornățelu, Dobra, Băleni, Bucșani, Comișani, Văcărești, Ulmi și se va opri în Târgoviște. Cu acest drum, soluție complementară și distinctă a proiectului de modernizare a actualei rute care leagă Târgoviștea de București, județul Dâmbovița va deveni mult mai atractiv pentru investitori, iar timpii de transport, indiferent că vorbim de mărfuri sau persoane, vor fi mult mai rapizi.” a precizat Corneliu Ștefan, președintele CJD Dâmbovița.
În cadrul proiectului vor fi realizate următoarele: poduri în lungime de 2,3 km; două spații de servicii; un centru de întreținere și coordonare; 6 noduri rutiere; 32 de lucrări de artă; 124 km de drumuri de întreținere; 250 km de șanturi și rigole.
„Vor urma etapa studiilor de teren, finalizarea studiului de fezabilitate cu obținerea tuturor avizelor necesare aprobării indicatorilor tehnico-economici în cursul anului 2024, aprobarea investiției prin HG, exproprierile si contractarea lucrărilor apoi autorizarea, proiectarea tehnică si execuția lucrărilor. Pot previziona ca daca nu apare nimic impredictibil care sa intarzie acest proiect este posibil ca pana prin 2028 sa avem un drum rapid catre Bucuresti.
Drumul expres va scurta timpul de deplasare către capitală, către aeroportul Otopeni, va devia traficul de tranzit din localitățile situate pe DN71, DN1A și DJ 711, va face joncțiunea între DX Găști Ploiești și autostrada ocolitoare a capitalei A0, va crește siguranța circulației, confortul călătoriei si capacitatea de transport rutier. Pe lângă toate aceste efecte benefice directe cred ca poate cel mai important este faptul ca o zonă mai puțin urbanizata a județului nostru, dar pitorească si poate încă nedescoperită suficient, devine mai accesibilă, astfel va avea șansa să prindă viață și să intre într-o noua etapă de dezvoltare economică.” a declarat Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.