Indiferent câte semnale de alarmă trage presa interesată de problemele dâmbovițenilor, autoritățile nu iau măsuri pentru a îndrepta ceea ce reclamă, cu dovezi, oamenii. Recent am primit la redacție noi imagini despre cum merg clienții firmei Atyc, de data aceasta pe un alt traseu: Târgoviște – Moroieni. Imaginile arată că mașina este plină de persoane care stau în picioare, într-o căldură de nesuportat. Același tip de imagini ne-au fost transmise și de cititori care sunt obligați să parcurgă alte trasee. Cel mai probabil, autoritățile așteaptă să moară cineva în aceste adevărate mașini capcană, după care să-și facă un titlu de glorie și un subiect de campanie electorală din eventuala rezolvare a subiectului.
[youtube width=”600″ height=”400″ video_id=”cBCqVD1KZYk”]
Ca să înțelegem relația autorităților cu societatea, consilierii județeni de exemplu, au respins solicitarea de retragere a licenței pe traseul Găeşti – Valea Mare – Ludeşti,a Directorului General Adjunct al Direcţiei Generală Infrastructură Locală, ing. Jean Cîrstoiu. Asta, deși, CJD fusese înştiinţat de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Dâmboviţa prin adresa nr. 304120/31.01.2015, înregistrată sub nr. 2076/06.02.2015, despre neregulile constatate. Din procesele verbale de contravenţie emise pe numele operatorul de transport SC Grup Atyc SRL se desprind următoarele:
– Operatorul de transport SC Grup Atyc SRL a utilizat în mod repetat pe traseul cod: 116 Găeşti – Valea Mare – Ludeşti o serie de autovehicule, altele decât cele titulare, încălcând astfel prevederile legale.
– Operatorul de transport SC Grup Atyc SRL a utilizat în executarea serviciului de transport, autovehicule cu un punctaj mai mic decât cel cu care s-a licitat în vederea adjudecării traseului.”
Chiar dacă licența era una de traseu, nu pentru întreaga activitate, retragerea ei ar fi fost un semnal de alarmă și ar fi obligat firma să-și schimbe poziția față de clienți.
Consiliul Local Târgoviște și el sensibil la farmecele Atyc
Consiliul Local Municipal a fost de acord în ianuarie 2013, cu eşalonarea datoriilor societăţii de transport Atyc. Aceasta avea faţă de bugetul local creanţe de 254 000 de lei din impozite pe clădiri, terenuri şi autoturisme. Conform conducerii, societatea avea nevoie de eşalonare pentru a participa la licitaţii, în care trebuie să dovedească că nu are datorii la bugetul local. Intervalul de eșalonare aprobat este de 36 luni. Până în ianuarie 2016, Atyc este obligată să-şi stingă creanţele, ale căror majorări au fost îngheţate în urma decizie CLM.
Această eşalonare a fost prima, după 10 ani, timp în care au existat numeroase solicitări, dar consilierii locali nu au fost de acord, pentru a nu reduce posibilităţile financiare ale municipalităţii. Ultima astfel de eşalonare a fost făcută în anul 2002, pentru contributorul Mechel Târgovişte. În cazul Atyc, consilierii au invocat necesitatea sprijinirii societăţii pentru păstrarea locurilor de muncă, în ciuda opiniei directorului economic al primăriei care s-a arătat împotriva acestui tip de hotărâre, tocmai pentru a nu crea un precedent periculos.