Un CV complet, o scrisoare de intenţie bine realizată, recomandări foarte bune şi o prezenţă impecabilă pe durata interviului de angajare. Crezi că ai făcut o impresie bună şi că urmează să fii sunat, cu toate acestea, răspunsul din partea angajatorilor întârzie să apară sau este unul negativ. De ce? Te-ai gândit vreo clipă că profilul tău realizat pe reţelele de socializare poate influenţa foarte mult decizia angajatorului?
Foarte mulţi angajatori au recunoscut că vizualizarea profilului de Facebook i-a ajutat să ia o decizie în privinţa selectării viitorilor angajaţi întrucât şi-au format astfel o imagine despre aceştia, dar au aflat şi detalii suplimentare. Acest lucru prezintă atât aspecte pozitive, cât şi aspecte negative. De foarte multe ori, activitatea pe reţelele de socializare, comentariile nepotrivite şi pozele indecente determină angajatorul să respingă un candidat, chiar dacă, la interviu acesta părea ca prezintă toate datele pentru postul respectiv. Totuşi, există şi excepţii, când angajatorii îşi aleg candidaţii remarcând mai întâi profilul acestora pe Facebook.
Aşadar, toţi cei care se află în căutarea unui loc de muncă trebuie să fie mai atenţi la imaginea pe care şi-o construiesc pe reţelele de socializare, eventual să „lustruiască” puţin profilul înainte de a opta pentru un post.