Comunicat de presă
PSD A COMPROMIS CEL MAI MARE PROIECT DE INVESTIŢII DIN SUDUL JUDEŢULUI DÂMBOVIŢA! De ce nu are Găeştiul centură?
Centura ocolitoare a oraşului Găeşti este un alt important proiect de investiţii ratat de PSD şi de Adrian Ţuţuianu, în mandatul dezastruos 2012 – 2016. După ce indicatorii tehnico-economici ai lucrării au fost aprobaţi prin Hotărârea de Guvern nr. 157/2011, iar proiectul a fost inclus în Strategia Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a României pentru perioada, iată că Partidul Social Democrat a reuşit contraperformanţa să îl îngroape fără explicaţii imediat cum a ajuns la putere.
Proiectul „Varianta de ocolire Găeşti” a fost lăsat la cheie guvernanţilor PSD, iar realizarea lui – cu termen 2015 – ar fi însemnat decongestionarea traficului în zona centrală a oraşului Găeşti, dar şi o importantă dezvoltare economică şi crearea de locuri de muncă pentru cetăţenii din tot sudul judeţului.
Traversat de DN 7 Bucureşti – Piteşti, DN 72 Găeşti – Târgovişte – Ploieşti şi DN 61 Găeşti – Alexandria, oraşul este sufocat de traficul greu, care se descarcă în Autostrada Bucureşti – Piteşti. Nu de puţine ori, în centru au avut loc accidente, soldate chiar cu dramatice pierderi de vieţi omeneşti. Iată, deci, un alt exemplu în care incompetenţa nu doar amână la nesfârşit investiţiile care pot aduce un mare plus în nivelul de trai al oamenilor, dar poate şi ucide!
PSD Dâmboviţa a pierdut, pe rând, toate investiţiile mari pentru judeţ. Ca orice politicieni mărunţi, ale căror unice ambiţii se rezumă la manipularea oamenilor îngenunchiaţi de sărăcie şi neputinţă, liderii PSD nu-şi pot trece în palmares nicio realizare notabilă. În schimb, au ţesut o incredibilă strategie în care la loc de cinste se află minciuna, ameninţarea, presiunea politică şi promovarea incompetenţei. 2016 este însă anul în care toate acestea pot fi aruncate la coşul de gunoi, acolo unde le este locul.
Deputat- Iulian Vladu,
Prim-vicepreşedinte coordonator PNL Dâmboviţa
Informaţii de background:
Transmitem ataşat, spre consultare, HG 157/23 februarie 2011 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire Găeşti” şi Nota de Fundamentare la Hotărârea Guvernului nr. 157/2011 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire Găeşti”
HOTĂRÂRE nr. 157 din 23 februarie 2011pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire Găeşti”
EMITENT | · GUVERNUL |
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 153 din 2 martie 2011
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 11 alin. (2) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administraţia Naţională a Drumurilor din România”, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.Articolul 1Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire Găeşti”, judeţul Dâmboviţa, prevăzuţi în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.Articolul 2Finanţarea obiectivului de investiţii menţionat la art. 1 se face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor prevăzute anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.Articolul 3Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:–––––Ministrul transporturilor şi infrastructurii,Anca Daniela BoagiuMinistrul dezvoltării regionale şi turismului,Elena Gabriela UdreaMinistrul finanţelor publice,Gheorghe IalomiţianuBucureşti, 23 februarie 2011.Nr. 157.Anexa INDICATORII TEHNICO-ECONOMICIai obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire Găeşti”Titular: Ministerul Transporturilor şi InfrastructuriiBeneficiar: Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A.Amplasament: judeţul Dâmboviţa Indicatori tehnico-economici
– Valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA | mii lei | 79.856*) | |||
(în preţuri la data de 1 octombrie 2010/1 euro = 4,2672 lei), din care: | |||||
– construcţii-montaj (C+M) | mii lei | 53.969 | |||
– Eşalonarea investiţiei: | INV | ||||
C+M | |||||
Anul I | mii lei | 5.831 | |||
mii lei | 4.100 | ||||
Anul II | mii lei | 33.013 | |||
mii lei | 23.201 | ||||
Anul III | mii lei | 41.012 | |||
mii lei | 26.668 | ||||
– Capacităţi: | |||||
– Lungime traseu | km | 5,981 | |||
– Lăţime platformă | m | 9,00 | |||
– Lăţime parte carosabilă | m | 2 x 3,50 | |||
– Lăţime acostamente, din care: | m | 2 x 1,00 | |||
– benzi de încadrare | m | 2 x 0,50 | |||
– Poduri noi (clasa de încărcare E) | buc. | 4 | |||
– Intersecţii la nivel | buc. | 4 | |||
– Parcări | buc. | 2 | |||
– Structura rutieră dimensionată pentru sarcina de 11,5 tone | |||||
– Durata de realizare a investiţiei | luni | 36 |
––- Notă *) Valoarea se va actualiza potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor.Factori de riscObiectivul de investiţii se va proteja antiseismic conform Normativului P 100-1/2006, cu modificările ulterioare.Finanţarea investiţieiFinanţarea obiectivului de investiţii se face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor prevăzute anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Vezi si nota-de-fundamentare-1