În 5 ani, traficul pe DN 71 a crescut cu 20 de maşini! Aşa au numărat funcţionarii din Ministerul Transporturilor

 

Conform acestora între 2005 şi 2010, traficul pe DN 71 a crescut cu doar 20 de maşini pe zi, iar investiţiile nu sunt prioritare în această situaţie: „Am făcut câteva întrebări şi interpelări adresate ministrului de resort privind ritmul, prioritizarea unor investiţii pe aceste două axe şi am început de la DN 71 Bâldana-Titu şi ultima interpelare adresată a fost drumul expres Ploieşti-Găeşti care ar putea să aibă un efect puternic în stimularea investitorilor să se stabilească în zona centrală a judeţului Dâmboviţa.

Mă refer la răspunsul primit legat de DN 71 Bâldana-Sinaia şi posibilitatea de a prioritiza această investiţie. Decizia de a moderniza un drum naţional şi de a-l trece de la două benzi la patru benzi se bazează pe două acte normative ale Ministerului Transportului, elaborate în 1998, şi aici vreau să reliefez că sunt două acte foarte vechi. Primul act normativ se referă la norme privind încadrarea în categorii de drumuri de interes naţional şi acolo sunt definite circa 65 de drumuri naţionale de interes naţional, printre care şi aceste două drumuri din Dâmboviţa: DN72 şi DN 71. Suntem în grupul de drumuri care în 1998 erau considerate prioritare. Al doilea act normativ se referă la norme tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice. Şi acolo se menţionează foarte clar că dacă avem un trafic la nivel de peste 8.000 de vehicule media anuală zilnică, acel drum trebuie să treacă de la două benzi la patru benzi. Cifrele comunicate de aparatul tehnic din minister spun că în 2005 DN 71 avea 7.000 de vehiciule media anuală zilnică, iar în 2010 a crescut de la 7.000 la 7.020. Vreau să remarc faptul că în această perioadă s-a dublat parcul auto şi fluxurile migratorii ale forţei de muncă către Bucureşti au crescut semnificativ şi se vede pe drum. Am mers la CNANDR, am consultat date statistice şi am constatat că avem 10.000 de vehicule pe aceste tronsoane de drum. Îmi pun problema asupra profesionalismului şi a bunelor intenţii ale aparatului, foarte mare, al ministerului. Realizăm că aceste investiţii pe drumurile naţionale din judeţul Dâmboviţa nu se desfăşoară din cauză că cineva, din neglijenţă sau rea intenţie, prezintă rapoarte şi situaţii în mod eronat. Menţionez că avem o situaţie similară şi pe DN 72 între Ploieşti şi Găeşti. Luând în calcul ce v-am prezentat voi acorda o atenţie sporită demersurilor noastre, voi insista în a promova lărgirea la patru benzi a acestor drumuri naţionale.” a explicat într-o conferinţă de presă deputatul de Titu, Ionuţ Săvoiu, unul dintre susţinătorii proiectelor de infrastructură ale judeţului.

Ca dâmboviţenii, invităm funcţionărimea să mai numere odată, cu metode mai precise. Ultima data, în aprile 2010, nişte persoane au stat pe drumurile naţionale ale judeţului cu o masuţă şi câteva coli şi au marcat cu linuţe, într-un tabel, fiecare maşina căre trecea. Probabil că au pierdut din liniuţe sau poate chiar din foi!

 

 

 


Valeriana heidelbergcement
Paleologu
Iohanis

Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro