Iniţiativa privată feminină în România se dovedeşte a fi o forţă economică veritabilă pe care nimeni nu o mai poate neglija. O treime din antreprenoriatul românesc este de gen feminin. Mărturie stau şi cele peste 50 de experienţe antreprenoriale de succes, adunate şi istorisite autentic, în volumul “Forţa economică a femeilor”, coordonat de Andreea Paul, lect.univ.dr. şi deputat PNL, recent publicat la Editura Polirom. Munca şi visul s-au dovedit motoarele cele mai puternice care au alimentat curajul femeilor de a intra în lumea afacerilor.
Structurată în trei părţi, cartea dezvăluie istoricul business-ului feminin românesc, realităţile şi provocările economice ale femeilor în România actuală, comparativ cu celelalte state din Uniunea Europeană, instrumentele de sprijinire şi politicile publice de interes pentru antreprenoriatul feminin. Recomandările sunt deosebit de utile pentru femeile care doresc să pornească o afacere.
Totodată, în acest volum am găsit şi răspunsul la întrebarea: câte femei au reuşit în competiţia feroce a mediului de afaceri dâmboviţean? 36% din antreprenoriatul dâmboviţean este de gen feminin. Mai concret:
• 3.042 firme cu asociaţi sau acţionari majoritari femei au depus bilanţul, din care 2.455 sunt SRL cu asociat unic femeie. Aceste doamne au creat 8.361 de locuri de muncă şi au generat o cifră anuală de afaceri de 1,5 miliarde de lei, conform ultimelor date oficiale disponibile.
• La acestea se adaugă alte 4.731 de femei – persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau familiale active, care au ales să lucreze pe cont propriu.
• Judeţul Dâmboviţa se află pe locul 30 în ţară din perspectiva numărului de locuri de muncă create de către doamnele antreprenoare.
Acest volum va fi lansat în data de 29 martie 2016, la Camera de Comerţ şi Industrie a României din Bucureşti, la orele 17.30.