S-a încheiat dezbaterea publică a analizei multicriteriale faza a doua (AMC2) pentru studiul de fezabilitate a Drumului Expres București-Târgoviște.
În cadrul CNAIR se va alege una din cele două variante selectate în etapa anterioară (AMC1), variantă care va stabili traseul definitiv, pe baza căruia investiția poate fi aprobată la finanțare de Guvernul României.
„În ambele variante traseul pleacă din zona Dâmbovița Mall pe la vest de intravilanul Ulmi și al platformei industriale Arctic, intersectând la intrarea în Bungetu DN71. În vestul intravilanului Băleni cele două variante de traseu se ramifică.
Varianta vestică paralelizează pe la est DN71 și ulterior DN7, printr-o zonă de agricultură intensivă cu o mare fragmentare a terenurilor și se îndreaptă spre A0 la Gulia unde in viitor vom avea drumul radial de Giulești pentru accesul în București.
Varianta estică accesibilizează zona din sud-vestul județului și se îndreaptă către A0 între Buftea și Tamasi foarte aproape de zona Aeroportului Otopeni acolo unde în viitor se va închide drumul radial de Șisești/Băneasa.
Analiza multicriterială va decide transparent pentru public în documentul de aprobare soluția cea mai benefica din toate punctele de vedere analizate.
Implementarea proiectului va deschide noi zone de dezvoltare economică, va degreva traficul de tranzit din localitățile situate pe DN71 si DN7, va reduce timpul petrecut în trafic pentru locuitorii județului nostru către București, aeroportul Otopeni, A0, mai departe către A2 (Călărași, Slobozia, Constanta, Tulcea) și alte artere rutiere din sud-estul României.
Am mai spus-o în ultimul an:
Pregătirea investiției drumul expres București – Târgoviște merge înainte!
Proiectul merge înainte în ciuda corului câtorva bocitoare de serviciu din județ, cu instructajul bine făcut de șefi politici de la București de pe la USR și mai nou de la AUR. Îi sfătuiesc să reflecteze mai bine asupra ridicolului situației în care se află și să înceteze cu înțelepciune să propage în media locala și prin conferințele de presă că Ministerul Transporturilor și Infrastructurii ar fi blocat această investiție complementară cu modernizarea DN71.
Insist să nu uite ca în campania din 2020 de la locale, Președintele Corneliu Stefan a prezentat acesta idee în programul de campanie al PSD și să nu uite că șeful lor Drulă au făcut ca modernizarea DN71 să întârzie cu doi ani. Să recunoască și să nu uite ca atunci cand ei boceau fals pe umerii dâmbovițenilor spunând ca MTI a blocat acest proiect, alții sunt cei care au depus eforturi ca proiectanții și responsabilii din CNAIR să realizeze prefezabilitatea, menținerea în planul investițional al MTI, menținerea finanțării în cadrul Programului Transport 2021-2027, realizarea analizelor multicriteriale, dezbaterea publică la CJ și la autoritățile locale în cele două județe” a scris pe pagina sa de facebook, secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionuț Săvoiu.