O taxă de poluare pentru maşinile inmatriculate în România anterior anului 2007 este marea noutate pentru taxa auto 2012, înscrisă într-o lege adoptată în Parlamentul României.
Diferenţa între euro 3 şi euro 5 este imensă. De exemplu, taxa pentru un SUV VW Tiguan fabricat în 2008 şi adus din străinătate va fi de 1.600 de lei, în timp ce pentru un VW Golf fabricat în 2004, fie că îl cumperi de afară sau din ţară, vei plăti o taxă de vreo 6.000 de lei.
Dacia 1310
An de fabricatie: 1979 – 1996
Normă poluare: Non-euro
Taxa auto 2012: circa 13.000 lei
Dacia Logan 1.6
An de fabricaţie: 2005 – 2006
Norma de poluare: Euro 3
Taxa auto 2012: circa 11.500 lei
Daewoo Matiz 1.0
An de fabricaţie: 2005-2006
Norma de poluare: Euro 3
Taxa auto 2012: circa 3.200 lei
Renault Symbol 1,5
An de fabricaţie: 2005-2006
Norma de poluare: euro 4
Taxa auto 2012: circa 3.300 lei
VW Golf 4 1.4i
An de fabricaţie: 2003-2004
Norma de poluare: euro 3
Taxa auto 2012: circa 6.300 lei
VW Polo 1.2
An de fabricaţie: 2003-2004
Norma de poluare: euro 3
Taxa auto 2012: circa 3.000 lei
Skoda Octavia 1.9 tdi
An de fabricaţie: 2000-2001
Norma de poluare: euro 3
Taxa auto 2012: circa 10.000 de lei
VW Tiguan 2.0, adus din străinătate
An de fabricaţie: 2008
Norma de poluare: euro 5
Taxa auto 2012: circa 1.600 de lei
Anii de fabricaţie au fost aleşi de autorul articolului, în funcţie de numărul de modele de pe piaţa românească. De exemplu, cele mai multe Renaul Symbol care circulă acum în România sunt fabricate în 2005-2006. (Sursa: Realitate.net)
Iată şi un exemplu de Dacia, care a făcut istorie! Dacă tot plătim să ne şi amuzăm!