Parlamentul European şi Comisia Europeană au declarat ziua de 11 februarie, „Ziua Numărului European de Urgenţă – 112″, în încercarea de a aduce la cunoştinţa publicului larg informaţii despre acest serviciu şi de a determina autorităţile naţionale să sporească capacităţile plurilingve în interiorul acestuia.
Numărul european de urgenţă 112 a fost lansat în 1991 pentru a oferi un serviciu unic pentru apelurile de urgenţă disponibil în toate Statele Membre ale U.E., în plus faţă de numerele naţionale de urgenţă. Din decembrie 2008, cetăţenii Uniunii Europene au posibilitatea de a apela gratuit la serviciile de urgenţă din orice punct al Uniunii Europene formând 112, atât de la telefoanele mobile, cât şi de la cele fixe.În România, utilizarea centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă, a început în Bucureşti, in iunie 2004, şi s-a încheiat cu judeţul Tulcea, în martie 2005. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) 112 a devenit operaţional la nivelul întregii ţări.
Numărul unic pentru apelurile de urgenţă 112, se apelează:
-atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie;
-pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
I.S.U. „BASARAB I” Dâmbovița recomandă:
Apelați numărul 112 doar în situații reale de urgență!
Când apelați la 112 furnizați următoarele informații:
– Ce urgenţă aveţi
– Locul evenimentului
– Unde vă aflaţi
– De la ce număr de telefon sunaţi
– Cum vă numiţi