Mâncăm sănătos, trăim sănătos! Pentru cei care nu își găsesc motivația

În cadrul noii rubrici în Gazeta Dâmboviței, numită Mâncăm sănătos, trăim sănătos!,  specialistul în nutriție  Alina Mihai vă va oferi, astăzi, informații despre motivația necesară unui regim alimentar.

 

Am intalnit persoane care doreau sa slabeasca, insa unele dintre acestea pierdusera lupta cu kilogramele chiar inainte de a o incepe. De ce spun asta? Pentru ca le lipsea motivatia. Iar aceasta nu este doar o observatie a mea, ci si o afirmatie care le apartine in totalitate. O parte dintre acestea mi-au spus ca pe langa planul nutritional pe care urma sa il construiesc pentru ele, era nevoie sa le furnizez si motivatia necesara pentru a-si atinge scopul.  

O adevarata provocare am putea spune! Dar lucrurile nu sunt chiar atat de simple. Intr-adevar, in calitate de consultant in nutritie, este de datoria mea sa construiesc un plan alimentar potrivit nevoilor clientilor mei si sa ii ajut sa isi atinga obiectivul. Asadar, este important ca fiecare sa isi stabileasca propriul obiectiv si sa solicite ajutorul necesar indeplinirii acestuia.

Pentru mine, motivatia o reprezinta obiectivul in sine. Personal, cred ca cel mai greu este de fapt sa realizezi ca este nevoie de o schimbare in viata ta (indiferent de ce natura). Odata acceptat acest fapt, drumul pana la a-l obtine ar trebui sa fie simplu. Nu spun ca in atingerea scopului nu vei intampina obstacole, dar atata timp cat stii exact care este destinatia, vei face tot ceea ce iti sta in putinta pentru a ajunge acolo. Cum? Ei bine, luand atitudine si actionand. Este gresit sa crezi ca trebuie sa stai cuminte pe loc, sa te trezesti in fiecare dimineata si sa te intrebi, oare azi e ziua in care imi gasesc motivatia sa fac ceva pentru mine? Trebuie pur si simplu sa faci, pentru ca doar actiunea este cea care duce la schimbare. De cele mai multe ori motivatia apare abia dupa ce ai inceput un nou comportament, nu invers.

Un mod usor de a-ti atinge scopul, este de a-l imparti in mai multe obiective mici, raspandite pe o perioada mai indelungata de timp. Astfel, de fiecare data cand vei cuceri unul dintre acestea, te vei simti mai motivat si te vei pozitiona din ce in ce mai aproape de scopul final.

Stabileste-ti diferite obiceiuri zilnice care sa te ajute in obtinerea rezultatului dorit si fii disciplinat.

Asadar, sa spunem ca obiectivul tau este sa pierzi cateva kg din greutatea totala. Acesta nu poate fi atins daca nu actionezi. Poate nu gasesti motivatia sa urmezi o dieta, insa poti incepe prin a crea un nou comportament, care usor usor sa te aduca mai aproape de obectivul dorit.

Iata cateva variante:

  • te trezesti in fiecare dimineata cu 20 minute mai devreme pentru a pregati micul dejun;
  • te ridici de la masa atunci cand aproape te-ai saturat, nu cand deja simti ca nu mai poti manca;
  • inlocuiesti gustarile de tip ‘’junk food’’ cu variante mai sanatoase (fructe, legume, iaurt, etc);
  • renunti la mancatul pe baza de stres si incerci diferite activitati de relaxare (o plimbare in aer liber, o cana de ceai, o carte buna..);
  • inlocuiesti bauturile carbogazoase cu apa;
  • acorzi mai multa atentie programului de somn.

Acestia sunt niste pasi mici care in timp te vor aduce mai aproape de obiectivul dorit. Fiecare reusita iti va conferi mai multa incredere in sine si vei fi motivat sa iti depasesti limitele. Cum spuneam mai sus, important e sa actionezi si sa fii disciplinat.

 

 

 

Printează articolul Printează articolul

#Citeste si:



Ajuta comunitatea noastra sa creasca. Distribuie acest articol pe retelele tale de socializare preferate. Multumim!


Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public si nici nu va fi folosit in scopuri promotionale

Parerea ta conteaza, nu mai astepta si comenteaza! 🙂



Lasă un răspuns