Mâncăm sănătos, trăim sănătos! Fii propriul tău antrenor de bunăstare!

În cadrul noii rubrici în Gazeta Dâmboviței, numită Mâncăm sănătos, trăim sănătos!,  specialistul în nutriție  Alina Mihai vă va oferi, astăzi, informații prețioase despre cum n putem pune ordine în regimul alimentar.

 

Sunt o persoana organizata din fire si imi place sa stiu ca lucrurile au o anumita ordine, ca nimic din ceea ce fac nu este la intamplare. Imi plac lucrurile logice, concrete, pe care ma pot baza in orice moment.

Din discutiile pe care le am cu cei din jur, am realizat ca unora tocmai asta le lipseste, o structura, un schelet pe care sa construiasca un stil de viata activ si sanatos. Desi majoritatea citesc diverse lucruri despre nutritie si sport, nu stiu cum sa aseze toate aceste informatii intr-o ordine, astfel incat sa isi imbunatateasca stilul de viata.

Drept urmare m-am gandit sa pun putina ordine in haos si sa impartasesc cu voi cateva lucruri pe care le puteti face astfel incat sa deveniti propriul vostru antrenor de bunastare.

Pasul 1 – stabilirea unui obiectiv. Trebuie sa avem intotdeauna un punct de pornire. Ce ne dorim cu adevarat, care este scopul nostru? Pune pe o hartie ceea ce iti doresti si incearca sa iti stabilesti doua tipuri de obiective: unul pe termen scurt si unul pe termen lung. Cel mai probabil cel din urma este legat de primul, astfel, in momentul in care l-ai atins pe acesta, te vei simti mai motivat sa depui mai mult efort pentru a atinge obiectivul final. Spre exemplu, obiectivul meu pe termen lung este sa am un stil de viata sanatos. Insa pentru atingerea acestuia, mi-am stabilit cateva obiective intermediare, realizabile pe termen scurt, cum ar fi sa merg de 3 ori pe saptamana la sala sau sa imi pregatesc mai des mancarea acasa. Iar pe masura ce am atins fiecare obiectiv mai mic, am adaugat altele si altele.

Pasul 2 – auto-evaluarea. Este foarte important sa te cunosti si sa te autoanalizezi, pentru ca in acest mod vei sti exact de unde sa pornesti, ce ai de facut si mai ales care sunt limitele tale actuale. Incearca sa tii un jurnal in care sa notezi ceea ce mananci zilnic, ce activitati sportive ai facut (fie ca e vorba de mers la sala sau doar mers pe jos), cat de bine te-ai hidratat si mai ales cat de mult ai dormit si ce calitate are somnul tau. Dar nu trisa, noteaza absolut tot, nu doar mesele principale, ci si orice muscatura, cat de mica dintr-un biscuite sau patratel de ciocolata. La finalul zilei vei vedea ca oricat ai fi tu de convins ca mananci corect, micile ‘indulgente’ fac diferenta.

Pasul 3 – planul de actiune. Acum ca ti-ai stabilit obiectivul si ti-ai facut evaluarea, urmeaza ‘atacul’. Analizeaza jurnalul si vezi care sunt lucrurile pe care le poti imbunatati in stilul tau de viata si apuca-te de treaba. Insa nu te avanta sa faci prea multe schimbari deodata, ia-le pe rand, pana cand devin un obicei sanatos, si abia apoi treci la urmatorul. Gandeste-te la lucrurile care iti plac si care sunt obstacolele care iti stau in cale si incearca sa gasesti solutii care sa te aduca mai aproape de ceea ce te bucura cu adevarat.

Pasul 4 – rezultatele. Daca toti pasii de mai sus sunt indepliniti, atunci cu siguranta rezultatele nu se vor lasa asteptate. Vei vedea cum fiecare schimbare, pe care poate in urma cu ceva vreme o priveai ca pe o corvoada, se transforma intr-un obicei sanatos.

Pasul 5 – repeta. Chiar daca ai ‘cucerit’ un obiectiv pe termen scurt, nu te opri aici. Stabileste-ti un nou obiectiv intermediar, care sa te aduca mai aproape de scopul final si incepi sa lucrezi la acesta. Chiar daca ma repet, mentionez inca o data ca fara disciplina nicio actiune nu devine un obicei.

Pasul 5 – sarbatoreste. Nu uita ca de fapt, tot efortul tau merita rasplatit. Bucura-te de fiecare reusita a ta, indiferent cat e ea de mica. Putin rasfat nu a facut rau nimanui si poate avea multe forme. O zi la spa, o sesiune de shopping, timp petrecut cu prietenii sau familia, o carte buna sau o plimbare in parc, absolut orice iti produce bucurie.

 

Sper ca cele de mai sus sa te ajute sa pui putina ordine in haosul cotidian, insa nu uita sa te lasi purtat de val uneori. 

 

Printează articolul Printează articolul

#Citeste si:



Ajuta comunitatea noastra sa creasca. Distribuie acest articol pe retelele tale de socializare preferate. Multumim!


Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public si nici nu va fi folosit in scopuri promotionale

Parerea ta conteaza, nu mai astepta si comenteaza! 🙂



Lasă un răspuns