Mâncăm sănătos, trăim sănătos!  Cum să te îngrași

 

În cadrul noii rubrici în Gazeta Dâmboviței, numită Mâncăm sănătos, trăim sănătos!,  specialistul în nutriție  Alina Mihai vă va oferi, astăzi, informații prețioase despre cum să vă îngrășați.

 

 

Eu am declarat razboi… kilogramelor in minus! Da, da.. Nu e o gluma. Intr-o lume in care la moda este sa slabesti, eu vreau sa ma ingras. Si stiu sigur ca nu sunt singura! 😉

Zilnic suntem asaltati de reclame la diferite produse de slabit, rafturile magazinelor sunt pline de alimente minune (chiar eticheta lor o spune), majoritatea discutiilor la care iau parte, mai devreme sau mai tarziu se indreapta catre acelasi subiect – cum sa slabesc, si recunosc, acesta a fost principalul subiect pe care l-am abordat in articolele anterioare. Fara sa imi dau seama, mi-am indreptat mai mult atentia catre aceia dintre noi care se lupta cu kilogramele in plus, neglijand existenta celor care se lupta cu … kilogramele in minus.

Procesul de slabit este unul anevoios, de aceea este posibil ca celor care incearca sa piarda in greutate, sa li se para cel putin ciudat faptul ca am abordat acest subiect. Cat de greu poate fi sa te ingrasi? Pentru anumite persoane este la fel de greu sa se ingrase, precum le este altora sa slabeasca.

Ce este de facut? In primul rand as recomanda sa schimbam putin abordarea. Nu ar trebui sa ne fortam sa ne incadram intr-una din cele doua categorii – gras sau slab. Din punctul meu de vedere, ar trebui sa putem raspunde afirmativ la o singura intrebare: ‘’sunt sanatos?’’.

In general consideram un corp suplu echivalentul unui corp sanatos, insa acest lucru nu este intotdeauna valabil. Persoanele subponderale pot suferi si ele de boli care in mod normal sunt asociate cu obezitatea. In acest caz, un consult la medic este important pentru a elimina posibilitatea ca greutatea sa fie determinata de vreo boala.

Pornind de aici, lucrurile devin mai simple. In principiu, pentru a ne ingrasa trebuie sa mancam mai mult decat consumam; aportul caloric sa fie mai mare decat energia arsa. Totodata, trebuie sa tinem cont de continutul alimentelor, sa evitam acele produse care vin la pachet doar cu calorii goale, dar care nu ne hranesc (fast food sau bauturi carbogazoase).

Mesele sa fie mici si dese, preferabil sa nu treaca mai mult de 3 – 4 ore intre ele si sa evitam sa mancam foarte mult deodata. La fel de important este respectam orarul meselor si sa nu renuntam la una dintre ele, cu gandul ca vom recupera la urmatoarea. Atunci cand facem asta, ne privam organismul de energia de care are nevoie pentru o buna functionare, ceea ce il va determina sa isi foloseasca rezervele, iar asta presupune pierderea masei musculare.

Scopul este sa ne ingrasam, dar in acelasi timp sa avem o alimentatie sanatoasa. Asadar, mare atentie in alegerea alimentelor. Opteaza pentru paine, paste si cereale integrale, legume (mai ales cele de sezon), leguminoase, oua, lactate (nu cele degresate), surse de proteine slabe (carne sau peste) si grasimi sanatoase (avocado, nuci, seminte).  

Activitatea fizica este la fel de importanta ca alimentatia, iar antrenamentele ar trebui sa fie bazate pe forta si rezistenta, astfel incat sa ne ajute sa crestem masa musculara.  In acelasi timp, miscarea iti va stimula apetitul si vei manca mai mult.

 

Indiferent ca vrei sa te ingrasi sau sa slabesti, important este sa ai pe cineva alaturi care sa te consilieze si care sa te ajute sa faci alegerile corecte.   

 

Printează articolul Printează articolul

#Citeste si:



Ajuta comunitatea noastra sa creasca. Distribuie acest articol pe retelele tale de socializare preferate. Multumim!


Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public si nici nu va fi folosit in scopuri promotionale

Parerea ta conteaza, nu mai astepta si comenteaza! 🙂



Lasă un răspuns