Mâncăm sănătos, trăim sănătos! Cât de importantă este odihna

În cadrul noii rubrici în Gazeta Dâmboviței, numită Mâncăm sănătos, trăim sănătos!,  specialistul în nutriție  Alina Mihai vă va oferi, astăzi, informații prețioase despre cât de importantă este odihna.

 

Nu stiu voi cum procedati, dar eu, uneori am tendinta sa ma suprasolicit. Cand programul meu este supraincarcat si nu mai exista loc pentru inca o activitate pe ziua sau saptamana respectiva, atunci ma aventurez si mai adaug vreo doua. In acest mod ma asigur ca rezolv cat mai multe lucruri (de parca as fi intr-o continua cursa contra cronometru) si mai ales, ca nu ma plictisesc. Desi stiu ca cele mai bune rezultate apar atunci cand prioritizez activitatile, totusi, sunt momente cand aleg sa nu o fac. Insa, treptat, oganismul incepe sa imi transmita semnale ca este momentul sa ma mai si odihnesc.

Chiar daca incercam sa rezolvam cat mai mult lucruri deodata, inghesuind nenumarate activitati pe ordinea de zi, de teama sa nu ne scape ceva, intr-un final vom reusi doar sa ne epuizam.

Acelasi lucru se intampla si in cazul activitatii fizice. Ni se reaminteste in mod constant cat de important este sa facem (mai multa) miscare, dar prea rar am auzit spunandu-se cat de necesar este sa ne odihnim.

Daca am constentiza beneficiile aduse de momentele de relaxare, poate ca am profita mai mult de ele. Mentionez cateva mai jos:

  • mai multa energie – de cele mai multe ori uitam ca energia de care dispunem este limitata si avem tendinta sa o folosim pe toata si abia apoi ne dam seama ca bateriile trebuie reincarcate. Cu toate acestea, pentru a putea avea mai multa energie, trebuie sa lasam corpul sa se odihneasca;
  • refacere mai rapida – organismul nostru are propriul mecanism de recuperare, iar acest lucru are loc atunci cand ne odihnim. Dupa un antrenament intens, oasele, muschii, tendoanele si ligamentele au nevoie de odihna pentru a se reface, altfel nu vom avea rezultate;
  • te mentine sanatos – in perioadele de suprasolicitare, sistemul imunitar se activeaza in mod constant pentru a permite refacerea organismului. Daca nu ne odihnim in mod corespunzator, sistemul imunitar nu va putea face fata provocarilor, iar corpul nostru va fi mai predispus afectiunilor;
  • imbunatateste activitatea cerebrala – mintea noastra se afla in continua ‘’miscare’’, astfel, de fiecare data cand ne facem griji in mod excesiv, putem ajunge la epuizare mentala. De aceea relaxarea trebuie sa vizeze atat aspectul fizic, cat si pe cel psihologic. Pe durata odihnei se dezvolta noi conexiuni care ne sunt utile atunci cand deprindem noi abilitati si in acelasi timp, avem capacitatea sa ne concentram mai bine;
  • imbunatateste starea de spirit – cand suntem epuizati, starea noastra de spirit sufera si ea cateva modificari. Ne confruntam cu stari de iritabilitate, nervozitate, lipsa de concentrare, schimbari bruste de dispozitie sau chiar stari depresive. Toate acestea pot fi foarte usor prevenite (sau combatute) prin activitati de relaxare.

 

Asa cum te-ai obisnuit sa iti stabilesti programul in fiecare zi, poti incepe sa iti stabilesti si momentele (sau zilele) de relaxare.  Chiar daca la o prima vedere pare ca ai mai putin timp la dispozitie pentru a rezolva tot ce ti-ai propus, vei observa ca, de fapt, esti mult mai productiv si rezolvi lucrurile intr-un interval de timp mult mai scurt.

 

Printează articolul Printează articolul

#Citeste si:



Ajuta comunitatea noastra sa creasca. Distribuie acest articol pe retelele tale de socializare preferate. Multumim!


Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public si nici nu va fi folosit in scopuri promotionale

Parerea ta conteaza, nu mai astepta si comenteaza! 🙂



Lasă un răspuns