Interviurile Gazetei: Daniela Coman, managerul fabricii de înghețată Cicom, despre succesul unei afaceri

Înghețata Cicom a devenit un brand pentru județul Dâmbovița, sortimentele produse în fabrica de la Târgoviște fiind vândute în aproape toate lanțurile mari de supermarketuri din România, dar și în țări din toată lumea.

Despre succesul unei afaceri care s-a transformat într-un bussiness de succes, prin pasiune și muncă, ne povestește Daniela Coman, managerul firmei, într-un interviu acordat, în exclusivitate pentru Gazeta Dâmboviței.

 WP_20160825_026

-Cum a pornit afacerea Cicom?

-Firma a fost fondată în 1993 de către soțul meu, împreună cu fratele lui. De aici și numele de Cicom, Cornel și Ionuț Coman. S-a întâmplat să rămână doar Cornel și a trebuit să luăm toată afacerea în primire. La început nu a fost înghețata, ci produse congelate și refrigerate la Pavcom.

Din 2002, am început fabricarea înghețatei, deci avem o experiență de 14 ani în urmă. Nimic nu a fost simplu. Totul s-a făcut cu eforturi foarte mari, pentru că afacerile curate se fac cu eforturi mari.

Proiecte pe fonduri europene am avut unul singur, dar de o valoare foarte mică, după care tot ce s-a făcut aici a fost realizat cu credite.

În ultimii trei ani, valoarea investițiilor pe fabrica de înghețată a ajuns undeva la 3 milioane de euro. Investițiile s-au concretizat în special în utilaje, dar în în infrastructură, pentru că am construit încă un depozit, am înlocuit rețelele de energie, apă, s-au făcut investiții serioase în stația de epurare, pentru că noi nu avem încă canalizare aici.

Dezvoltarea noastră a depins foarte mult de modul în care noi a trebuit să implementăm măsurile de siguranță alimentară. Din acest motiv, an de an a trebuit să investim în creaea fluxurilor tehnologice, de personal, de materii prime, de ambalaje și produs finit. De ce subliniez acest lucru? Pentru că societatea noastră este autorizată să facă schimb intracomunitar, adică noi putem exporta în orice moment, în orice țară din Europa, lucru pe care, de altfel, îl și facem. Exportăm în Bulgaria, Ungaria și suntem în discuții cu un partener din Spania.

Suntem producători de mărci private. Este un lucru mai puțin știut. Toată lumea întreabă unde e Cicomul. Cicomul este peste tot, dar producând mărci private nu se știe cine este în spatele acestei mărci private. Este o onoare pentru noi să  lucrăm pentru Lidl, Rewe, Auchan, Metro, Mega, Cora și suntem în discuții avansate cu Kaufland. Deci, cei care consumă înghețată și sunt atenți la ceea ce scrie pe etichetă, vor găsi la un moment dat un simbol care înseamnă numărul nostru, al fabricii, de identificare din punct de vedere sanitar-veterinar. Este singurul lucru prin care cei care sunt informați pot să știe cine realizează un produs.

De fiecare dată când am creat un produs a fost ca și când a doua zi și noi și copiii noștri mâncăm din ele. Deci, sunt produse foarte sigure. Nimic din ceea ce iese pe poarta fabricii nu se poate spune că nu i se cunoaște gradul de securitate alimentară.

Un produs care iese anul acesta este lucrat cu cel puțin doi ani în urmă și este studiat și analizat pe toate părțile. Atunci când pornim și începem un produs nou el nu poate să aibă succes dacă nu este analizat. În primul rând, testăm piața, gusturile prin intermediul căsuței din parcul Chindia. Anul acesta, am testat acolo patru gusturi noi și vom vedea reacția consumatorilor. De acolo ne vin ideile.

Lucrurile sunt frumoase, așa cum le vedem, dar în spatele acestor lucruri frumoase stau multe nopți nedormite, multe zile cu grijă, cu emoții. Ai depus un proiect, nu știi dacă se aprobă, mai faci un pas înainte, te duci și ceri de la o instituție ceva. Se gândește azi, mâine, luna viitoare. Te duci și îi reamintești că l-ai rugat lucrul respectiv. Încă nu a găsit o soluție. Oportunitatea poate să treacă pe lâng tine, pentru că acea instituție încă nu a reușit să găsească soluția, pe care tu i-ai propus-o. De fapt, diferența între noi, privații, și cei care lucrează la stat este că noi suntem nevoiți să hotărâm mult mai repede, pentru că oportunitatea trece.

Toate utilitățile din zonă noi le-am adus, adică energia, apa, gazele, pentru care a trebuit să lucrăm patru ani, până l-am convins pe furnizor să aducă coloana până aici. pentru un spor de putere am început discuțiile în luna septembrie și le-am finalizat în august, anul următor. Am avut totul pus pe teren și nu am putut să lucrez cu ele, pentru că nu am avut spor de putere.

Asta se întâmplă când lucrezi cu oameni care nu înțeleg că în mediul privat lucrurile se desfășoară foarte repede.

Câți angajați aveți?

-În timpul sezonului, la noi lucrează 135 de salariați, iar în extrasezon 85. Toți cei care lucrează aici sunt oameni tineri, dispuși să facă tot ceea ce le stă în putere ca totul să meargă bine. De asemenea, toată familia mea este implicată aici. Întotdeauna, și soțul meu, carea fost primar la Pietrari a știut ce se întâmplă aici.

-Ce producție aveți?

-În sezon mergem cu 85%. În extrasezon cu 15%. Ca și capacitate, putem să producem 40 de tone pe zi, dar sunt ani fierbinți, ani mai puțin fierbinți. Prin proiectul pe care îl avem în vedere vrem să schimbăm una din cele două pasteurizări de 1200 de litri pe oră, cu una de 2400 de litri, ceea ce ne va permite să dublăm producția.

-La cât timp de la demararea afacerii ați avut profit? Ce cifră de afaceri aveți acum?

-Pe plus un bun manager trebuie să iasă întotdeauna. Există situații extreme în care ieși pe minus dar, într-un an calendaristic, dacă ești un bun manager, nu ai voie să ieși pe minus. Cine iese pe minus, din punctul meu de vedere, nu înseamnă că nu este un bun manager, înseamnă că spală bani negrii. Nimeni nu e nebun să muncească fără să aibă câștig. Afacere este atunci când ai tras linie și cel puțin un leu sau doi îi ai pe plus.

Profit avem din toate activitățile pe care le facem. Cifra de afaceri a anului trecut a fost de 6,5 milioane de euro, profitul de 800 mii de euro.

Având în vedere că tot ceea ce facem este la suprafață, în orice moment știm unde ne situăm, adică eu nu trebuie să aștept jumătatea lunii pentru a trage linie să văd cum stau. Eu știu în orice moment cum stau.

-Pe ce loc se situează Cicom, ca și marcă de înghețată?

-Din studiile care s-au făcut, anul trecut am fost cotați ca fiind a treia firmă la nivel național, ca și putere, în categoria producătorilor de înghețată, iar ca marcă, am avut cotă de piață locul doi la nivel național.Acestea sunt lucruri care cred că spun ceva.

 WP_20160825_005 WP_20160825_006 WP_20160825_007 WP_20160825_008 WP_20160825_009 WP_20160825_010 WP_20160825_011 WP_20160825_012 WP_20160825_013 WP_20160825_014 WP_20160825_015 WP_20160825_016 WP_20160825_017 WP_20160825_018 WP_20160825_019 WP_20160825_020 WP_20160825_021 WP_20160825_022 WP_20160825_023 WP_20160825_024 WP_20160825_025
WP_20160825_027 WP_20160825_028 WP_20160825_029 WP_20160825_030 WP_20160825_031 WP_20160825_032 WP_20160825_033 WP_20160825_034 WP_20160825_035 WP_20160825_036 WP_20160825_037 WP_20160825_038 WP_20160825_039 WP_20160825_040 WP_20160825_041 WP_20160825_042 WP_20160825_043 WP_20160825_044 WP_20160825_045 WP_20160825_046 WP_20160825_047 WP_20160825_048 WP_20160825_049 WP_20160825_050 WP_20160825_051 WP_20160825_052 WP_20160825_053 WP_20160825_054 WP_20160825_055 WP_20160825_056 WP_20160825_057 WP_20160825_058 WP_20160825_059 WP_20160825_060 WP_20160825_061 WP_20160825_062 WP_20160825_063

Printează articolul Printează articolul

#Citeste si:



Ajuta comunitatea noastra sa creasca. Distribuie acest articol pe retelele tale de socializare preferate. Multumim!


Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public si nici nu va fi folosit in scopuri promotionale

Parerea ta conteaza, nu mai astepta si comenteaza! 🙂



: 2 ganduri despre “Interviurile Gazetei: Daniela Coman, managerul fabricii de înghețată Cicom, despre succesul unei afaceri

Lasă un răspuns