ortooxacell kiss2022.gif Flax

Interviurile Gazetei: Anda Alecu, directorul Liceului Tehnologic „Constantin Brâncoveanu”

Deși nu a obținut un procent foarte mare de promovare la examenul de Bacalaureat (26%) Liceul Tehnologic „Constantin Brâncoveanu” Târgoviște reușește, în fiecare an, prin profesorii pe care îi are, adevărate „minuni”, așa cum spune directorul liceului, Anda Alecu, cu elevii de media 2 sau 3 care intră aici în clasa a IX-a. În plus, liceul derulează proiecte cu fonduri europene și are una din cele două clase de producție media din județ.

-Doamna director, cum vi s-a părut rezultatul de anul acesta la Bacalaureat, comparativ și cu anii precedenți?

-Anul acesta, am ocupat poziția 19 din totalul celor 30 de licee dâmbovițene. Sunt puțin dezamăgită, însă eforturile se canalizează acum, pe ultima sută de metri, ca în sesiunea următoare să trecem de pragul de 30%, cât am avut anul trecut. Ne-am propus în fiecare an să creștem procentul la Bacalaureat, este prevăzut și în planul managerial.

-Un alt director de liceu tehnologic din Târgoviște spunea că este destul de dificil să ajungi la un procent foarte mare de promovabilitate la Bac, deși ei au trecut de 50%, în condițiile în care întră la liceu elevi cu medii de 2,3 și 4. Este și acesta unul dintre motivele pentru care nu reușiți să aveți un procent mare de promovabilitate la Bac?

-Da. Clar! La liceele tehnologice, pentru că s-a luat acel prag de media 5, pentru a intra la liceu, se intră cu medii de 2 și 3, dar cel mai rău pentru noi este faptul că, de obicei, o clasă este ocupată după perioada de corigențe la clasa a VIII-a. Noi am avut copii cu media 2 când au intrat, dar cu 10 la matematică la ieșire, iar la română procentul pe școală a fost de 84%. Noi chiar facem minuni. De exemplu, la clasa terminală unde am predat eu, un singur elev a avut sub 5. Asta înseamnă performanță, să iei de la 2,4, 5 să îi duci peste 6.

Vin elevii dumneavoastră la pregătirea suplimentară pentru Bacalaureat?

-Mai mult profesorii decât copiii, din păcate. Ne dorim noi mai mult decât ei. Este drept că majoritatea elevilor noștri provin din zonele limitrofe orașului și mulți dintre ei nu au bani de abonament. Chiar dacă se decontează un procent din costul abonamentului, ei nu au bani. Anul trecut, au venit la pregătire mai mulți decât anul acesta.

-Am văzut că derulați proiecte în liceu. Mobilități europene ați avut?

-Da. Noi muncim. Nu am avut. Este, din păcate, al treilea an de când depunem pentru Erasmus, avem punctajul, însă mereu ni se spune că sunt fonduri insuficiente.

Am avut, însă, două proiecte POSDRU, care s-au derulat până în noiembrie 2015, proiecte care au venit în ajutorul elevilor în primul rând. Unul dintre ele a fost gândit în scopul creării unei clase de producție media, cu intensiv engleză. Din acel proiect s-au plătit și taxele de autorizare, s-au achiziționat echipaje tehnice pentru realizarea unui laborator de producție media. Clasa are deja un an și în Târgoviște este singura de acest fel. O singură clasă cu asemenea profil mai există doar în Găești.

A fost luată cu asalt de elevi această clasă? Cât de util credeți că le va fi ceea ce vor învăța în această clasă elevii de la producție-media?

A fost mediatizată în școli, copiii au făcut practică la o televiziune locală, însă când am văzut că ultima medie de admitere este tot 2, am înțeles că majoritatea copiilor buni nu vor să vină spre tehnologic, deși această specializare le oferă și un atestat de limbă engleză, un loc de muncă poate mai mult decât le-ar oferi o specializare de filologie sau științe sociale, însă nu i-a atras. Scopul nostru era să schimbăm mentalitatea de Liceu 4, liceu metalurgic.

-Ce alte clase aveți în planul de școlarizare?

-În planul de școlarizare am propus și o clasă de protecția mediului, clasa de producție media, o clasă vocațional-sportivă, o clasă de mecanic-auto, incompletă, o clasă de electronică și automatizări, de asemenea incompletă.

-Referitor la eticheta liceului, datorată și cazurilor de elevi găsiți drogați în oraș, de ce credeți că lumea nu vă percepe ca pe un liceu bun?

Un singur elev a fost problemă și nu cred că ar trebui să fim etichetați după un singur elev. Poate acea etichetă de 2% procent de promovabilitate la Bac, pe care îl aveam acum patru ani, a rămas în mentalitatea colectivă, însă ar trebui să acceptăm că totul este supus schimbării și procentul a crescut de la an la an. Dacă ne uităm la celelalte licee, observăm că poziția noastră nu este una codașă. Avem profesori titulari de ani de zile, cu grade didactice, cooptați în comisii, care sunt la fel de bine pregătiți ca cei din alte licee.

 

-Atunci de unde discrepanța aceasta între pregătirea profesorilor și rezultatele elevilor? Este vorba despre dezinteresul elevilor?

Nu este vorba despre dezinteres, cât despre situația lor economică precară. Sunt zile în care nu pot ajunge din cauza banilor și atunci pierd din materie. Ar trebui mai mult ajutați, sunt foarte sărmani dintre ei. Apoi ei se pierd undeva pe parcurs, pentru că părinții lor sunt plecați în străinătate, iar lipsa afecțiunii pe ei îi doboară. Se confruntă și cu asta și, e adevărat, poate unii dintre ei, sunt mai puturoși. Nu cred că există copii dotați și mai puțin dotați.

-Ce soluții ați vedea pentru îmbunătățirea  situației?

-Poate să le asigurăm și o masă. Dacă am mai concepe un proiect, m-aș orienta către ceva care să-i ajute financiar, dar și afectiv, să-i ținem prinși în niște activități care să fie pe placul lor, să uite de problemele de acasă și școala să nu fie privită cu teamă.

-Dacă unui liceu nu i se poate pune o etichetă din cauza unui elev, unui elev i se poate pune etichetă din cauza unei medii de 2?

-Fiecare copil este bun pe un anumit domeniu. Am avut un elev, clasa a XII-a, pe care l-am lăsat corigent la română. Am descoperit la ziua liceului că are talentul de a cânta la tobe și mi-a părut rău că nu m-am apropiat mai mult de el. Astăzi, a venit la corigențe însoțit de mama lui, care plângea și spunea că mai are 11 copii acasă și a făcut eforturi mari. Nu m-a căutat însă până acum. Părinții vin foarte rar la școală, însă în cazul doamnei este de înțeles. Noi ar trebui, astfel, să ne apropiem mai mult de ei.

DSC_0793_800x533 DSC_0794_800x533

 

Distribuie:

Un comentariu la „Interviurile Gazetei: Anda Alecu, directorul Liceului Tehnologic „Constantin Brâncoveanu””

  1. Sunt mandra, ca am invatat la acest liceu care, este la un nivel mare, cu multe valori, datorita performantei cadrelor didactice, fiind formata din profesorii care ne ghideaza calea spre cunoastere si ne lumineaza in momente de confuzie.
    Sunt profesori care poarta omenia curata, cu blandete de mama si povata de tata, care toarna cu iubire fiecarui elev, parintii de carte, de vis si de lumina.
    Acesti profesori, croitori de sperante si vise, sunt cheia care deschid usa de aur a libertatii, profesori la nivel de performanta ceea ce inseamna oameni exceptionali care fac din imposibil – posibil!!!!!!!!! 🙂 <3
    Cu stima si respect, eleva, Tirlea Ana-Maria!!!

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media