Mâncăm sănătos, trăim sănătos! Ce mâncăm în post

În cadrul noii rubrici în Gazeta Dâmboviței, numită Mâncăm sănătos, trăim sănătos!,  specialistul în nutriție  Alina Mihai vă va oferi, astăzi, informații prețioase despre alimentele de post.

 

In general cand ne gandim la post, ne raportam la dimensiunea sa religioasa, fiind acea perioada in care din punct de vedere alimentar renuntam la produsele de provenienta animala si totodata incercam sa ne conectam cat mai mult la latura noastra spirituala.

Pentru unii dintre noi, postul a devenit un prilej de a-si detoxifia organismul (asta pentru ca detoxifierea este inteleasa drept perioada de timp in care nu mai mananci carne, oua sau lactate). In prezent, cand se pune foarte mare accent pe aspectul fizic, postul s-a transformat intr-un instrument alimentar, de fapt este un alt fel de dieta, este un prilej foarte bun de a mai scapa de niste kilograme nedorite. Ar putea parea chiar o idee foarte buna, daca nu ar fi dusa la indeplinire intr-un mod cu totul si cu totul eronat, mai ales ca de multe ori infometarea este considerata drept post.

Mai intai as dori sa lamuresc un aspect, si anume, faptul ca organismul nostru are propriile mecanisme (organe) de detoxifiere, fiind perfect capabil sa elimine toxinele (asta in cazul in care nu exista anumite probleme de sanatate care sa impiedice acest lucru).

Acum sa revenim la alimentatia in perioada postului. De-a lungul timpului am observat cateva greseli pe care le fac unele persoane care postesc:


  • diversitatea – majoritatea oamenilor pierd din vedere acest aspect important al alimentatiei. De obicei se axeaza pe cateva alimente preferate pe care le consuma pe intreaga durata a postului. Insa acest comportament nu este unul sanatos, pentru ca astfel nu vei reusi decat sa iti privezi organismul de anumiti nutrienti esentiali de care are nevoie;
  • produsele de post – exista destul de multe alimente pe rafturile magazinelor etichetate drept produse de post. Ceea ce nu trebuie sa scapam din vedere este lista de ingrediente. Nu e o problema ca alegem variante de post ale unor alimente, insa trebuie sa acordam o atentie deosebita etichetelor, acesta fiind singurul mod in care ne asiguram ca ceea ce mancam este un produs de calitate;
  • carbohidratii – eliminand produsele de provenienta animala, tendinta generala este sa consumam cat mai multe alimente bogate in carbohidrati (paine, cartofi, orez, dulciuri de post, etc).

 

Cum am putea sa ne bucuram de mancare chiar si in perioada postului? Diversificand meniul si inclinand balanta in favoarea fructelor si legumelor. Printre alimentele care nu ar trebui sa ne lipseasca se numara leguminoasele: fasole, mazare, linte, naut si legumele cu frunze verzi. Acestea sunt surse bune de proteine, fibre, vitamine si minerale. Intre mese putem opta pentru oleaginoase crude (nuci, alune, migdale, fistic, caju) pentru un aport optim de antioxidanti, vitamine si minerale. Si mai ales sa profitam din plin de zilele cu dezlegare la peste.

 

Postul nu trebuie inteles ca un alt fel de dieta, ci trebuie sa respecte aceleasi principii pe care le urmam zilnic, si mai ales furnizam organismului combustibilul de care are nevoie pentru a ne furniza energie intreaga zi.

 

 

 

 

 

 

 


Printează articolul Printează articolul
Celsim


Ajuta comunitatea noastra sa creasca. Distribuie acest articol pe retelele tale de socializare preferate. Multumim!




Lasă un răspuns

Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

#Citeste si: