Școala ”Elena Donici Cantacuzino” Pucioasa coordonează un proiect internațional, finanțat de UE

13517958_10153745525948660_1805432763_oÎn perioada 1 septembrie 2015 – 31 august 2017 Școala 4 Pucioasa coordonează proiectul e-Management of multidisciplinary projects for secondary schools  (cu acronimul eMM Projects 4 Secondary Schools) – e-Managementul proiectelor multidisciplinare pentru școlile din învățământul secundar, un proiect de parteneriat strategic în domeniul educației școlare, finanțat de Uniunea Europeană în cadrul Programului Erasmus+, Acțiunea Cheie 2. Cooperare pentru inovare și schimb de bune practici.

Cei 5 parteneri în acest proiect sunt 3 școli publice din Republica Cehă (Zakladní skola – Polešovice), Letonia  (Jelgavas 6 vidusskola – Jelgava), Slovacia (Zakladna skola s materskou skolou – Ozdany) și 2 școli private din Turcia (Özel Ezgililer Ortaokulu – Samsun și Conkbayırı College – Kocaeli).

În derularea proiectului sunt implicați 800 de elevi cu vârste cuprinse între 11 și 15 ani (dintre care 140 sunt din Școala 4) și 79 de profesori care predau în învățământul secundar inferior (dintre care 20, din Școala 4).

Obiectivele proiectului vizează:

  • elaborarea și pilotarea curriculumului european The management of multidisciplinary projects și a materialelor didactice suport, furnizate elevilor și profesorilor din grupul țintă în format digital, în limba engleză și în limba maternă;
  • optimizarea resurselor de învăţare destinate elevilor din grupul ţintă, prin crearea unei platforme e-learning pentru parcurgerea curriculumului european The management of multidisciplinary projects și utilizarea instrumentelor oferite de Google Drive;
  • dezvoltarea la elevi a competenţelor de elaborare, implementare şi evaluare a unui proiect multidisciplinar, pornind de la o nevoie/problemă reală a elevilor, a școlii sau a comunității, prin scrierea în comun și implementarea a 5 proiecte multidisciplinare privind teme precum relaționarea și comunicarea socială, stilul de viață sănătos, evitarea violenței, a stresului și a hărțuirii pe internet și drepturile omului;
  • dezvoltarea competențelor cheie ale elevilor (comunicare în limba maternă și engleză, competențe digitale, sociale și civice, spirit de inițiativă și antreprenoriat, sensibilizare şi exprimare culturală) prin parcurgerea curriculumului european și implementarea proiectelor multidisciplinare.

În acest prim an de proiect, profesorii parteneri au creat curriculumul european Managementul proiectelor multidisciplinare, prevăzut ca o platformă de e-learning, cu un kit pentru profesori și un altul pentru elevi în limba engleză și limba maternă și lucrează cu un grup de 150 de elevi (25 de elevi / școală). Curriculumul european reprezintă rezultatul / produsul intelectual al acestui proiect.

Parcurgând acest curriculum în cadrul unui cerc școlar / unor activități extrașcolare, elevii din cele 6 școli partenere comunică și lucrează în echipe pentru a dezvolta schițe de proiecte multidisciplinare europene pe spațiul virtual eTwinning, folosind instrumente Google Drive. Proiectele sunt centrate pe rezolvarea nevoilor reale, comune elevilor / școlii / comunității, privind aspecte precum relaționarea și comunicarea socială, stilul de viață sănătos, evitarea stresului, a violenței și a hărțuirii pe internet și drepturile omului/ale copilului.

La finalul primului an, elevii și profesorii vor definitiva și vor evalua proiectele, selectând cele mai bune 5 proiecte.

În al doilea an al proiectului cele 5 proiecte câștigătoare vor fi puse în aplicare de către elevi și profesori, fiind implicați și părinții. Curriculumul va fi testat și implementat în mod similar pentru ceilalți 650 de elevi din grupul țintă (dintre care 115 sunt din Școala 4), elaborându-se în comun și implementându-se alte cinci proiecte multidisciplinare.

Pe tot parcursul proiectului, profesorii vor colabora pentru a crea și a aplica strategii comune adecvate predării-învățării prin abordări bazate pe proiecte multidisciplinare și de evaluare a competențelor-cheie ale elevilor în contexte din viața reală. Ei vor crea și vor implementa practici eficiente de evaluare, reflexive, de înaltă calitate (proiecte, lucru în grup / perechi, prezentări, interviuri, jocuri de rol, piese de teatru, jurnale de reflecție, e-portofolii). Curriculumul și platforma vor fi revizuite/ îmbunătățite la sfârșitul fiecărui an de proiect.

La finalul proiectului Școala 4 Pucioasa va organiza și va găzdui simpozionul internațional e-Educație pentru competențe cheie (e-Education for key competences) – eveniment de multiplicare.


Mobilităţile (deplasările în străinătate) sunt planificate astfel:

  • octombrie 2015 – Turcia (Kocaeli) – întâlnire transnațională de proiect (3 profesori)
  • decembrie 2015 – Turcia (Samsun) – eveniment de formare în comun a profesorilor pe termen scurt (4 profesori)
  • aprilie 2016 – Cehia (Polešovice) – schimb de grupuri de elevi pe termen scurt (5 elevi și 1 profesor)
  • aprilie 2017 – Letonia (Jelgava) – schimb de grupuri de elevi pe termen scurt (5 elevi și 1 profesor)
  • iulie 2017 – Slovacia (Ozdany) – întâlnire transnațională de proiect (3 profesori).

În perioada 23 – 27 octombrie 2015 a avut loc prima întâlnire de proiect a membrilor din echipa europeană, care a fost găzduită de școala privată Conkbayiri College din orașul Kocaeli, Turcia și a avut ca scop asigurarea unei bune implementări a proiectului, intercunoașterea și consolidarea colaborării la nivelul parteneriatului.

Profesorii din cele 6 țări partenere au discutat despre așteptările și temerile lor legate de provocările acestui proiect, despre evaluarea aplicației proiectului și recomandările Agenției Naționale, au identificat problemele și soluțiile de remediere, au revăzut în detaliu proiectul, au analizat și au detaliat modalitățile de implementare a curriculumului propus de proiect, au elaborat instrumente comune de monitorizare-evaluare și planurile de comunicare și diseminare, au stabilit structura platformei e-learning, au analizat bunele practici referitoare la dezvoltarea și evaluarea competențelor cheie, prezentate de echipa din Cehia și au revizuit calendarul proiectului. De asemenea, partenerii au stabilit detalii legate de următoarea mobilitate transnațională din proiect, un eveniment de formare a profesorilor.

Întâlnirea de proiect a fost deosebit de eficientă, partenerii împărtășind aceleași valori, fiind deschiși la provocări, receptivi la schimbul de experiență și la inovație în educație. Dintre impresiile consemnate de profesorii echipei europene în fișele de reflecție menționăm:

Prima întâlnire de proiect s-a desfășurat într-o atmosferă prietenoasă, deschisă și chiar s-a muncit foarte mult, astfel încât acum implementarea proiectului îmi este mult mai clară.

Cred că această întâlnire a avut succes, am discutat foarte multe lucruri și am clarificat numeroase aspecte importante ale proiectului.

DelPonte 8 Martie

A fost o întâlnire benefică: am comunicat și am colaborat foarte bine, iar fiecare echipă știe ce are de făcut.

Sper că proiectul nostru va avea un mare succes. Nu va fi ușor de realizat, dar succesul va fi asigurat lucrând împreună, pas cu pas și fiind resposabili. A fost minunat să întâlnesc acești noi parteneri.

Școala gazdă este frumoasă și are o echipă minunată, iar organizarea acestei întâlniri a fost perfectă.

Așadar, această primă întâlnire transnațională a contribuit la o bună organizare a activităților viitoare și la consolidarea colaborării la nivelul parteneriatului.

Activitățile din cadrul evenimentului de formare comună, pe termen scurt, a personalului s-au derulat în școala parteneră privată, Ezgililer Educational Institution din Samsun, Turcia.

Timp de cinci zile, cei 23 de profesori din cele 6 școli partenere au participat la următoarele sesiuni de formare pe temele utilizării instrumentelor colaborative Google Drive și a spațiului virtual al proiectului (TwinSpace) de pe platforma eTwinning și pe tema implementării unui curriculum european prin proiecte multidisciplinare și Google Drive.

În cadrul unei mese rotunde, profesorii au avut prezentat bune practici pe temele Dezvoltarea și evaluarea competențelor cheie, Proceduri standardizate pentru evaluarea competențelor civice ale elevilor, Managementul unui proiect, proiecte eTwinning și proiecte care conectează educația la viața reală a elevilor, Soluții bazate pe comunicare și au discutat despre modalitățile prin care acestea pot fi valorificate în activitățile proiectului.

Prin aplicațiile din cadrul acestui eveniment de formare s-au schițat ideile de bază ale curriculumului, s-au negociat temele proiectelor multidisciplinare, României revenindu-i tema Prevenirea și combaterea violenței, s-au exersat modalitățile de colaborare prin instrumente Google Drive.

Evenimentul de formare a fost deosebit de eficient, partenerii dovedind un interes crescut pentru implementarea cu succes a proiectului.

Următoarea mobilitate din cadrul proiectului a avut loc la școala parteneră din Cehia, aceasta fiind un schimb de grupuri de elevi pe termen scurt, în prima săptămână a lunii mai 2016. În cadrul unor ateliere de lucru, elevii au colaborat în echipe multinaționale pentru a identifica soluții de îmbunătățire și definitivare a proiectelor multidisciplinare, au învățat să evalueze în mod obiectiv proiectele realizate, într-un concurs organizat în conformitate cu criterii comune convenite anterior. În plus, aceștia au participat la lecții și activități extrașcolare în școală și în aer liber, pe teme ecologice, interculturale și sportive, comunicând în limba engleză. Astfel, elevii și profesorii s-au cunoscut mai bine și a crescut coeziunea echipelor europene care au colaborat la scrierea de proiecte multidisciplinare, în scopul asigurării unei bune implementări a proiectului și în anul viitor.

Așadar, participând la acest proiect, elevii și-au dezvoltat competenţele de elaborare, implementare şi evaluare a unui proiect multidisciplinar, pornind de la o nevoie/problemă reală a elevilor, a școlii sau a comunității, și-au îmbunătățit competențele cheie precum cele de comunicare în limba maternă și engleză, cele digitale, sociale și civice, dar și spiritul de inițiativă și abilitățile de viață.

Precizare: Acest proiect a primit finanțare din partea Uniunii Europene. Articolul acesta reflectă numai punctul de vedere al autorului, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru nicio utilizare care poate fi dată informațiilor respective.

Coordonator de proiect, prof. Violeta Bucur,

Școala Gimnazială Nr. 4 ”Elena Donici Cantacuzino”, Pucioasa, Dâmbovița


Printează articolul Printează articolul

Gurmand + Raiman

Daca ti-a placut acest articol il poti distribui pe:

Un gand despre “Școala ”Elena Donici Cantacuzino” Pucioasa coordonează un proiect internațional, finanțat de UE

Parerea ta este importanta, lasă un comentariu.


#Citeste si:

Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public
Hotel Pestera Angajeaza - Locuri de munca Webhosting Armand Media Flax Gopo Star Sistems Security - Paza si protectie
Andrei House Livas locuri de munca