ortooxacell kiss2022.gif Flax

S-a schimbat formula de calcul a mediei de admitere la liceu. Vezi aici părerea inspectorilor școlari:

 

Ministerul Educaţiei Naţionale a decis ca, din anul şcolar 2013-2014, în media finală pentru admiterea în învăţământul liceal, proporţia mediei celor patru ani de gimnaziu să fie de doar 25%, redusă aşadar, comparativ cu cea existentă până acum, de 50%. Media obţinută la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a va avea însă o pondere mai mare în calculul mediei finale, respectiv 75%, faţă de 50%, cât era până acum.
Potrivit comunicatului de presă postat pe site-ul ministerului, decizia vine în urma analizei datelor înregistrate la finalul clasei a VIII-a. Acestea au relevat diferenţe notabile între mediile, mai mari, obţinute de elevi în şcoală, pe parcursul gimnaziului, şi mediile, mai mici, obţinute de aceştia la Evaluarea Naţională. Cele mai multe situaţii (59,52% din unităţile de învăţământ) relevă diferenţe de 2 până la 2,5 puncte între felul în care au fost evaluaţi elevii pe parcursul gimnaziului şi media de la evaluarea naţională a acestora.

Ruptura între cele două tipuri de evaluare a fost identificată în 25 de judeţe, printre care se numără și Dâmbovița.

Potrivit inspectorului școlar Mihaela Anton, purtător de cuvânt al IȘJ Dâmbovița, unul din argumentele în favoarea ponderii evaluării naționale de 75% în calculul mediei de admitere în liceu este acela că elevii se vor mobiliza în mai mare măsură pentru pregătirea examenului. Un alt argument este asigurarea egalității de șanse pentru toți elevii care susțin o formă standard de evaluare, prin eliminarea discrepanțelor ce intervin în evaluarea elevilor în timpul anilor de studiu. Și evitarea supraîncărcării elevilor pentru obținerea unor medii foarte mari la toate disciplinele din ciclul gimnazial este un argument tot în favoarea noii modalități de calcul a mediei de admitere la liceu. Nu în ultimul rând,  potrivit inspectorului școlar, ritmicitatea evaluării externe (la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a) asigură o bună cunoaștere a nivelului de pregătire, o evaluare obiectivă și o bună sistematizare a materiei de examen.

Sunt, însă, în opinia inspectorului, și aspecte care ar putea interveni și afecta performanțele elevilor în intervalul probelor: situații neprevăzute (boli, accidente.).

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media