PROIECT DE PARTENERIAT STRATEGIC (Acţiunea cheie2)
“CETĂŢENIE ACTIVĂ ŞI SPIRIT ECOLOGIC PRIN EDUCAŢIE FORMALĂ ŞI NON-FORMALĂ” (ACEAFNE)
Colegiul Naţional „Ienăchiţă Văcărescu”- TÂRGOVIȘTE -ROMÂNIA
În cadrul programului Erasmus+, Colegiul Naţional “IENĂCHIŢĂ VĂCĂRESCU” din Târgoviște, coordonează la nivel de parteneriat între opt ţări (România, Lituania, Polonia, Italia, Anglia, Portugalia, Republica Ceha şi Suedia) proiectul de Parteneriat Strategic (Acţiunea Cheie 2), “Active Citizenship and Environmental Awareness Through Formal and Non-formal Education”.
Scopul acestui proiect este de a dezvolta prin copoperare multinaţională (schimb de bune practici, aplicarea unor practici inovatoare bazate pe învăţare colaborativă, gândire critică, utilizare strategică a TIC), instrumente/metodologii care să faciliteze predarea/învăţarea în contextul educaţiei pentru dezvoltare durabilă, în special pentru mediu.
În urma atelierului de formare “WRITING ENVIRONMENTAL PROJECT PROPOSAL”, derulat pe parcursul activităţii de învăţare/predare/formare din România, realizat cu sprijinul doamnei profesoare doctor inginer Ştefania Iordache (Facultatea de Ingineria Mediului si Stiinta Alimentelor- UVT Târgovişte) şi doamnei profesoare Tolea Magdalena Ecaterina ( Colegiul Naţional “Ienăchiţă Văcărescu”), patru elevi : Vancea Carmen Ioana, Ilie Mădălina, Zepişi Andreea Diana, Zărnescu Andreea Georgiana, Bosnea Vlad şi Zăhărăchescu Ioan Bogdan, sprijiniţii de profesori au elaborat si implementat în intervalul octombrie-decembrie 2016, doua mini proiecte:
Indoor air polution- an unseen enemy!
Scop: Conştientizarea de către elevi a efectele nocive ale poluării „indoor” și să adopte un comportament benefic pentru protejarea sănătății proprii , dar și a celor din jur.
Obiective:
1) Identificarea factorilor de risc de către 20 de elevi ale poluării indoor
2) Dezvoltarea la 20 de elevi a unor deprinderi care să reducă impactul poluării indoor
3) Promovarea la nivelul comunității școlare a unui stil de viață sănătos
Electromagnetic pollution and its effect on people
Scop: Sensibilizarea tinerilor pentru utilizarea moderată a dispozitivelor care emit radiații electromagnetice prin implicarea în activități de conștientizare a factorilor de risc și prevenire a influenței lor asupra stării de sănătate
Obiective:
1)Conștientizarea de catre 20 elevi a riscurilor utilizării excesive a dispozitivelor electromagnetice artificiale
2)Orientarea celor 20 de elevi către activități de timp liber
3)Promovarea la nivelul școlii și comunității a unui comportament sănătos
Activităţile celor două proiecte s-au concretizat în:
-Întâlnire cu un reprezentant al filialei Crucea Rosie Dambovita ( pe tema efectelor poluării casnice asupra sănătăţii)
-Vizita într-un magazin de produse de curățenie –consemnarea unor informații despre produsele utilizate în propria locuință
-Analiza substanțelor chimice din materialele utilizate din gospodărie ( ora de chimie)
– Realizarea unor afișe/fluturași/pliante
– Dezbatere „Cum ne protejăm sănătatea?” – prezentarea unor materiale Power point, eseuri, realizarea unor desene
-Campanie saptamânală la nivelul școlii (distribuire de fluturași)
– Realizarea unei reclame pentru radio şi campanii radio
– Sesiuni de informare cu privire la efectele poluării electromagnetice (UVT)
-Workshop- măsurarea /analiza undelor electromagnetice Facultatea de Inginerie Electrica si Tehnologie a Informatiei- – UVT
– Workshop -Realizarea unor colaje cu desene/decupaje din ziare și reviste cu rol preventiv (ora de desen)
– Workshop – Realizarea unor quiz-uri tematice ( utilizând Kahoot.com)
– Activități sportive
-Campanie stradală cu umbrele inscripționate
-Campanie în școală: “O zi pe săptămână fără telefon!”
Prin abordarea de tip PEER LEARNING, implicarea profesorilor într-un proiect scris și coordonat de elevi ( ca element de noutate=activităţile proiectului au avut un impact pozitiv asupra participanţilor contribuind la atingerea obiectivelor propuse.
Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
Material realizat de
Vancea Carmen Ioana, Ilie Mădălina,
Zepişi Andreea Diana, Zărnescu Andreea Georgiana
Clasa a XII-a – Colegiul Naţional “ Ienăchiţă Văcărescu”, Târgovişte