Colegiul Naţional “Ienăchiţă Văcărescu” derulează anul acesta două proiecte de parteneriat strategic în cadrul programului ERASMUS+, Acţiunea cheie K2.
Proiectul “ENTREPRENEURSHIP: A STEP TO THE FUTURE” (ESF) – 2016-2018- reuneşte şcoli din Lituania, Portugalia, Italia, Turcia, Grecia şi România şi este coordonat de Kretingos Marijono Daujoto pagrindine mokykla din Lituania.
Scopul principal al acestui proiect este de a forma abilitățile antreprenoriale ale comunităților școlare, de a integra metodele inovatoare și active în cadrul procesului de învățământ pentru a spori dezvoltarea aptitudinilor și competențelor elevilor şi de a promova utilizarea TIC ca motor al schimbării sistemice pentru a creşte calitatea și relevanța educației la toate nivelurile.
Obiectivele proiectului ” Entrepreneurship: a step to the future ” sunt:
- Implicarea tinerilor în activități economice și culturale cu scopul de a se dezvolta ca cetățeni cu spirit de inițiativă și abilități antreprenoriale, capabili să se integreze pe piața muncii atât în țara de origine, cât și în Uniunea Europeană
- Dobândirea cunoștințelor economice, juridice, culturale necesare atât unui viitor angajat pe piața muncii, cât și unui viitor om de afaceri
- Stimularea creativității, creșterea responsabilității, integrității, evaluarea realistă a circumstanțelor, dezvoltarea capacității de a planifica, organiza și a pune în aplicare activitatea propusă, asumarea riscurilor în procesul de luare a deciziilor – calități necesare în afaceri, dar şi în viaţa cotidiană.
- Dezvoltarea abilităților și competențelor necesare la încheierea învățământul obligatoriu pentru integrarea ca cetățean activ pe piața muncii la nivelul Uniunii Europene.
În perioada 23-27.01.2017 a avut loc la KRETINGA – LITUANIA prima activitate de formare, predare și învățare (LTT) – Schimburi pe termen scurt de grupuri de elevi.
La această reuniune, şcoala noastră a fost reprezentată de profesor Bobu Raluca Maria si profesor Săvescu Cornelia Mariana împreună cu elevele Palaș Liana Maria (Clasa a X-a E), Pulbere Daria Ioana (clasa a X-a E) si Bălan Elena (clasa a VIII-a B).
Pe parcursul activitaţii LTT s-au desfășurat o serie de activități si work-shopuri, s-au discutat diverse aspecte legate de organizarea proiectului în şcoli şi mobilităţile ce vor urma. Astfel, activitățile derulate au constat în:
- Vizită la Primaria din Kretinga ăi la Inspectoratul Şcolar din Kretinga
- Turul şcolii
- Vizită la Gradina de Iarna, Muzeul Kretinga şi participare în programul educaţional „Kretinga Manor coace paine”
- Vizită la agenția de publicitate VAIZDO STUDIJA din Klaipeda unde am învăţat cum să realizăm un afiş publicitar
- Vizită în orasul Nida unde am învăţat despre afacerile din domeniul turismului
- Work-shopuri din care am învăţat cum se realizează un plan de afaceri şi cum se scriu scrisori de afaceri (în limba engleza)
- Vizită la fabrica de lumânări GERALDA
- Realizarea unor spot-uri publicitare pentru fabrica de lumânări pe care am vizitat-o in ziua anterioară. Am lucrat in grupuri mixte compuse din elevi şi profesori din diferite ţări şi culturi.
- Elevii au participat la o lecție de engleză şi una de economie în cadrul şcolii participante.
La întoarcerea în şcoală, participanţii au realizat ateliere de diseminare şi valorizare a rezultatelor. Atelierele s-au desfășurat în laboratul de informatică și a cuprins următoarele activități:
- Prezentarea unor aspecte teoretice ale economiei de piață
- Descrierea avantajelor înființării firmelor de exercițiu
- Utilizarea instrumentelor IT pentru realizarea de afișe publicitare și reclame scurte: Gree Screen Lite și Wevideo
- Prezentarea aspectelor teoretice în vederea scrierii unui plan de afaceri
- Scrierea CV-ului și a scrisorilor de afaceri
În perioada 06 – 10.03.2017 a avut loc la CESENA – ITALIA, a doua activitate de formare, predare și învățare (LTT) – Schimburi pe termen scurt de grupuri de elevi.
La această reuniune, şcoala noastră a fost reprezentată de profesor Vlad Cătălina Estera și profesor Rafira Anca Mihaela împreună cu elevii Cocora Lorena (clasa a X-a B), Vlad Eduard Emanuel (clasa a IX-a H) și Bobe Anca Maria (clasa a X-a E).
Pe parcursul activităţii LLT, s-au desfășurat o serie de activități si work-shopuri, s-au discutat diverse aspecte legate de organizarea proiectului în şcoli şi mobilităţile ce vor urma. Astfel, activitățile derulate au constat în:
- Vizionarea unor filme documentare despre situația economică a fiecărei țări implicate în proiect
- Vizită la Biblioteca Malatestiana din Cesena
- Vizită la Cesena Lab – un laborator ce ajută tinerii să înceapă o afacere (timp de 12 luni îi ajută să se dezvolte gratuit) și participarea la o prezentare de firmă cu numele Teachat (http://www.teachat.it/) ce-și propune să ajute tinerii să învețe cu ajutorul mai multor profesori afiliați la cinci discipline ( matematică, latină, engleză, chimie și fizică); tinerii postează o întrebare, iar profesorii răspund.
- Vizionarea unei prezentări despre marketing
- Elevii au lucrat în echipe mixte la elaborarea unor planuri de afaceri
- Vizită la Muzeul Marinarilor din Cesenatico și participarea la întâlnirea cu micii antreprenori din domeniul piscicol, reprezentativ zonei
- Vizită la piața în aer liber din Cesena pentru a-i observa pe micii întreprinzători cum reușesc ei să-și vândă marfa
- Elevii au lucrat în echipe mixte în elaborarea unor facturi la nivelul firmei lor de exercițiu; au realizat reclame pentru produsele lor și au simulat o activitate de vânzare/cumpărare de produse
- Intâlnirea coordonatorilor de proiect pentru a discuta următoarele reuniuni de proiect
- Workshop din care am învățat cum să realizăm design-ul produselor cu ajutorul unor carioci cu două vârfuri (un cap tip pensulă ce permitea scrierea groasă și scrierea subțire în funcție de sensul de scris, în sus/în jos și un cap de tip creion ce permitea scrierea mesajelor); la acestă activitate elevii au lucrat individual în realizarea diverselor etichete pentru produse, dar au realizat și câte o flyer în care și-au trecut numele și un mesaj de mulțumire că au cumpărat produse din firma lor, în limba fiecăruia (română/ portugheză/ italiană/ turcă/ greacă/ lituaniană)
- Vizită la Școala Intrenațională de benzi desenate din Florența, unde am urmărit o prezentare a școlii, iar elevii au participat la evaluarea unor jocuri dezvoltate de studenții școlii.
- Primirea certificatelor de participare la activitățile desfășurate la Istituto Professionale di Stato „Versari Macrelli”, ca partener în proiect.
La întoarcerea în şcoală, participanţii au realizat ateliere de diseminare şi valorizare a rezultatelor. Atelierele s-au desfășurat în laboratul de informatică și a cuprins următoarele activități:
– Prezentarea asemănărilor și deosebirilor economice între țările
– Prezentarea organizației Cesena Lab
– Prezentarea interviului cu antreprenori din Cesenatico
– Prezentarea conceptului de Marketing
– Prezentarea conceptului de idee de afaceri – ce poate fi implementat în fiecare țară
– Atelier de creație (utilizarea design-ului în realizarea etichetelor produselor)
– Ateliere de lucru pe cele două tipuri de marketing (marketing tradițional + marketing digital)
– Atelier de creație (realizarea unei reclame pentru firma reprezentată)
– Evaluarea activităţii prin realizarea unei descrieri a activității folosind Kahoot
Material realizat de profesori: Săvescu Cornelia şi Rafira Anca
Cum o fi sa pleci la plimbare in timpul scolii? Ati apucat-o si voi pe aceleasi cai ca aia de la Economic care stau mai mult prin proiecte decat prin scoala. Inspectoratul nu reactioneaza caci e multumit ca proiectele sunt consierate schimburi bune de practici cu celelalte scoli din tarile europene.Da bine la activitata scolii si implicit a ISJ-ului. Superb! Mergeti asa fratilor.Sa ne facem ca muncim ca oricum fiecare e pe barba lui.