O coincidență fericită face ca mâine, 15 ianuarie 2018, de Ziua Culturii Naționale, școala românească să-și reia cursurile, reunind elevi și profesori într-un spațiu generator de cultură. În sistemul de educaţie urmează o perioadă „fierbinte“, marcată o serie de acțiuni cu rolul de a construi un învățământ de calitate, obiectiv asumat cu prioritate în documentele strategice ale Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița.
Din această perspectivă, asigurarea calităţii în școala dâmbovițeană presupune crearea unui climat favorabil iniţiativei şi dezvoltării personale, care să stimuleze competiţia în scopul obţinerii unor rezultate din ce în mai bune. De pildă, dezvoltarea învăţământului profesional şi tehnic şi racordarea acestuia la piaţa muncii reprezintă o direcție importantă. Școala dâmbovițeană este deschisă şi acordă întregul suport necesar pentru adaptarea ofertei educaţionale în funcţie de nevoile şi solicitările de pe piaţa muncii, care să conducă la dezvoltarea durabilă a comunităţii.
De asemenea, reducerea ratei de părăsire timpurie a şcolii și diminuarea fenomenului absenteismului sunt obiective urmărite cu toată responsabilitatea de către Inspectoratul Școlar Dâmbovița.
În luna ianuarie se configurează planul de școlarizare și demarează etapele de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2018-2019. Amplul proces începe prin constituirea tuturor posturilor didactice/catedrelor, ca urmare a aplicării planurilor-cadru de învăţământ, a aprobării planurilor de şcolarizare de către MEN și a ofertei educaționale de către Consiliile de Administrație.
Din 12 februarie 2018 încep primele probe ale examenului de bacalaureat, prin evaluarea competenţelor lingvistice şi digitale. Se va continua cu organizarea simulării probelor scrise din cadrul examenelor naţionale: Evaluarea Naţională și Examenul de Bacalaureat 2018, în luna martie.
Elevii capabili de performanță vor participa la etapele locale ale olimpiadelor şcolare, iar câștigătorii vor accede către etapele superioare, județene și naționale. Susținerea de care s-au bucurat olimpicii noștri anul trecut, recompensele morale și financiare acordate de autoritățile publice locale și județene constituie cu siguranță un serios imbold către obținerea unor rezultate cel puțin la fel de bune.
În ceea ce privește dezvoltarea resursei umane, vizând formarea continuă a dascălilor, avem în vedere derularea proiectului strategic „Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi“ (CRED), al cărui obiectiv este abilitarea curriculară a tuturor cadrelor didactice din învăţământul primar şi gimnazial în perioada 2017-2021.
Concomitent cu activitatea dedicată examenelor, evaluărilor sau competițiilor școlare, se va desfășura Proiectul Centenarul României, care presupune zeci, poate sute de activități în fiecare grădiniță, școală gimnazială, liceu sau colegiu național, reunind toți elevii și dascălii care simt și trăiesc cu dragoste de țară și neam.
În pragul unei noi etape din viața școlii dâmbovițene, ne exprimăm convingerea că vom reuşi să trecem peste aceste „probe de foc“ cu rezultate bune, într-un progres constant și cu un final pozitiv pentru toţi cei implicaţi în organizarea şi în desfăşurarea fiecărui moment.
Dorim dascălilor și elevilor dâmbovițeni putere de muncă, inspirație şi rezultate şcolare pe măsura efortului depus!
Prof. Gabriela Istrate
Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița