ortooxacell kiss2022.gif Flax

O elevă a C.N.Ienăchiță Văcărescu a câștigat o bursă de studiu HMC de un an în Anglia

 

Un articol semnat Ioana Rădulescu, elevă a C.N.Ienăchiță Văcărescu, care a câștigat o bursă de studiu în Anglia

12043126_950084798394328_6235445708906307952_n

„Education is the most powerful weapon which you can use to change the world.”(Nelson Mandela)

Citatul lui Nelson Mandela reflectă crezul pe care asociația școlilor independente „Headmasters’ and Headmistress’ Conference” îl are și care ghidează încă de la înființarea sa, în 1992 activitatea sa. Pentru cei care nu cunosc, asociația HMC oferă, an de an, elevilor din Europa de sud-est și din Europa centrală un program de burse prin care au posibilitatea de a studia un an de liceu (clasa a XI-a) într-o școală independentă din rețeaua britanică. Acestea pot fi burse integrale (dacă venitul cumulat al părinților nu depășește 30000 de lire sterline anual) sau pot fi burse parțiale.

În fiecare an, programul de burse al HMC – Projects in Central and Eastern Europe oferă elevilor oportunitatea de a petrece al treilea an de liceu (clasa a XI-a) într-o școala indepedentă din Marea Britanie, printr-o bursă care acoperă taxa scolara anuală, cazarea și cheltuielile de masă. Programul de burse este oferit de Headmasters’ and Headmistress’ Conference, o asociație de școli independente din Marea Britanie. Prin participarea la program, elevii se familiarizează atât cu limba engleză, cât și cu sistemul „boarding school”, prin care tinerii locuiesc și studiază împreună.

Când am aflat prima dată despre acest program, de la un fost elev al colegiului, Liviu Neagu (el însuși fericitul beneficiar al unei astfel de burse în 2011, la Strathallan School, Scoția) am fost în culmea fericirii să aflu că acest lucru este posibil și am început să cercetez condițiile pe care trebuie să le îndeplinească un elev care dorește o astfel de bursă.

Oportunitatea de a-mi perfecționa competențele de comunicare în limba engleză, de a înțelege modul în care funcționează sistemul de învățământ britanic și de a lega prietenii cu tineri din alte țări a fost motorul care m-a determinat să îmi înving temerile (legate pe de o parte de gândul că nu voi fi acceptată, pe de altă parte că, dacă voi fi acceptată va trebui să stau un an de zile departe de familia mea, să ma gospodăresc singură și să fac față unor rigori cu care nu eram obișnuită) și să realizez această aplicație.

Prima etapă a selecției a presupus realizarea unei aplicații în care elevul să își prezinte performanțele academice, activitățile extracurriculare în care a fost implicat dar și domeniul de formare pe care îl are în vedere pentru viitor. În urma acestei etape au fost selectați un număr de 50 de elevi care au fost invitați în etapa a doua să susțină o probă scrisă în limba engleză și un interviu de grup cu o comisie din Marea Britanie.

Mă veți întreba dacă am avut emoții…

Cred că este inevitabil să ai emoții în astfel de momente, însă țin să subliniez faptul că nicio probă nu este menită să te descurajeze, ci să te descopere, iar atitudinea deschisă a intervievatorilor, și cadrul relaxat în care se desfășoară totul sunt menite să te facă să îți depășești emoțiile. Am realizat atunci că teoria potrivit căreia “pe oameni nu îi tulbură ce li se întâmplă, ci gândurile lor legate de ce li se întâmplă”este una adevărată.

Ce a contat cel mai mult în această selecție? Cred că britanicii apreciază personalitatea elevului ca întreg. Contează deopotrivă pregătirea teoretică și rezultatele școlare, dar și activitățile extrașcolare, implicarea în comunitate, voluntariatul, preocuparea pentru sport și o viață sănătoasă. Pentru ei, acest echilibru este foarte important. În ce mă privește, abilitățile de argumentare pe care le-am deprins în ultimii doi ani și jumătate, ca membru al clubului de dezbateri ARGO precum și implicarea mea ca vicepreședinte în Consiliul elevilor sau activitatea în cadrul Asociației Interact m-au ajutat să  îmi susțin într-un mod persuasiv opiniile și, implicit, să înclin balanța în favoarea mea.

Cel mai adesea teama de eșec îi ține pe oameni departe de încercări și astfel ratează nenumărate oportunități pe care viața ni le scoate în față. Și, dacă ar fi să spun ceva despre mine este faptul că această teamă nu m-a ocolit nici pe mine, dar a existat ceva, în această ecuație, care m-a ajutat să o înving. Acest lucru a fost susținerea de care m-am bucurat atât din partea familiei cât și a profesorilor mei (unii dintre ei cu totul speciali), care m-au încurajat să accept această provocare ca pe experiență de învățare. Am înțeles, astfel, că indiferent de rezultatul selecției experiența aplicației este una formativă în sine iar solicitările la care trebuie să faci față aici sunt simple simulări ale celor pe care va trebui să le depășești în viața de adult, așa că voi încheia printr-un îndemn pe care îl adresez tuturor elevilor timizi, acela de a răspunde provocărilor și de a aprecia eșecurile ca etape pe drumul către succes.

 

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media