ortooxacell kiss2022.gif Flax

Modificări în rețeaua școlară din județul Dâmbovița. Vezi aici ce școli se comasează, se închid sau își pierd personalitatea juridică

În conformitate cu Metodologia privind fundamentarea cifrei de școlarizare, aprobată prin OMENCS NR. 5777/2016, Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița a transmis astăzi la minister Proiectul planului de școlarizare pentru anul 2017-2018. După parcurgerea etapelor prevăzute în calendar (consiliile locale au transmis la ISJ proiectul de rețea școlară, partenerii economici și-au exprimat cerințele), Inspectoratul a emis avizul conform, iar autoritățile locale au aprobat noua rețeaua școlară. Reorganizarea unităților de învățământ s-a realizat prin corelarea ofertei educaționale cu demografia județului, cu specificul geo-economic și cu resursele umane/materiale din sistem. Iată schimbările care vor produce efecte din toamna anului 2017:

  • Se comasează prin absorbție Liceul Tehnologic ”Nicolae Mihăescu” Târgoviște, care va fi preluat în totalitate de Liceul Tehnologic Transporturi Auto (aprobată);
  • Se retrage personalitatea juridică a Școlii Gimnaziale Tărtășesti, care va deveni structură a Liceului Tehnologic Tărtășești (aprobată);
  • Se retrage personalitatea juridică a Grădiniței cu Program Normal Nr.8 Moreni, care va deveni structură a Grădiniței cu Program Prelungit Nr.4 Moreni, grădinițele cu program normal fiind arondate școlilor nr. 1 și nr.3 Moreni (aprobată);
  • La nivelul orașului Pucioasa s-a propus reorganizarea rețelei școlare prin

arondarea a două grădinițe cu program normal care erau structurile Școlii Gimnaziale ”Mihai Viteazul” la Liceul Tehnologic Pucioasa precum si transferul ultimelor clase de învățământ gimnazial care funcționau în Școala Nr.3 la Școala ”Elena Donici Cantacuzino” Pucioasa (aprobată);

  • Unități structuri care se vor închide la propunerea autorităților publice locale (aprobate) :

Grădinița Dragodănești Cândești;

Grădinița și Scoala Gimnazială Tomșani Costești Vale;

Gradinița și Școala Primară Olteni Lucieni.

Consiliul Local Cojasca a solicitat aviz conform pentru transformarea Școlii Gimnaziale Fântânele în liceu tehnologic (”Ion Onoriu”) și retragerea personalității juridice a Școlii Gimnaziale Cojasca, ce ar trebui sa devină structură a noului liceu. Propunerea va primi avizul conform numai în cazul emiterii ordinului de ministru prin care se confirmă autorizarea nivelului de învățământ liceal la Fântânele.

Astfel, planul de școlarizare pentru anul școlar 2017-2018 cuprinde, pe lângă cele 30 de clase de învățământ profesional (840 de elevi, în creștere față de anul acesta cu 4 clase) și 54 de clase de învățământ liceal filieră tehnologică, acest lucru reprezentând 40% din proiectul planului de școlarizare. În urma analizei efectuate de toți factorii responsabili în domeniu, s-au proiectat următoarele cifre de școlarizare:

  • Locuri grădinițe cu program normal și prelungit : 614;
  • Locuri clasa pregătitoare solicitate de unitățile de învățământ : 4000;
  • Locuri liceu clasa a IX a : 3668 / 131 de clase (In anul școlar curent s-au realizat 132 clase, cu 3606 elevi înscriși);
  • Locuri școală postliceală finanțată de la buget : 336 / 12 clase (În anul școlar 2016-2017 funcționează 9 clase cu 263 cursanți).
  • De asemenea, se mai solicită la M.E.N. 3 clase/ 84 locuri pentru clasa a IX a frecvență redusă, 6 clase/ 168 locuri pentru clasa a IX a liceu seral și 10 clase / 280 locuri pentru clasa a XI a tot de liceu seral.

Prin toate aceste reorganizări ale sistemului, Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița urmărește îmbunătățirea calității serviciilor de educație și formare, creșterea atractivității instituțiilor de învățământ dâmbovițene și crearea unor unități mai puternice, cu resurse moderne, care să faciliteze elevilor dezvoltarea de competențe/abilități relevante pentru piața muncii.

Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița

Distribuie:

2 comentarii la „Modificări în rețeaua școlară din județul Dâmbovița. Vezi aici ce școli se comasează, se închid sau își pierd personalitatea juridică”

  1. Daca cineva are posibilitatea sa faca un sondaj de opinie in orasul Targoviste sau chiar in judet, in legatura cu necesitatea invatamantului profesional de constructii , am convingerea ca populatia ar opta pentru acest tip de invatamant. De ani de zile se subliniaza ideea ca invatamantul produce someri si ca tinerii se angajeaza in domenii si meserii pentru care nu au fost pregatiti de scoala. Sunt absolventi de invatamant universitar din tara noastra care lucreaza in strainatate ca dulgheri, finisori, instalatori.. pentru ca in tara ar lucra pe bani putini si aleg sa plece. Dupa mine, pregatirea profesionala fara relevanta pe piata muncii, este risipa adevarata. Nu contest importanta niciunei calificari, dar ca sa excluzi, sa anulezi o scoala care pregateste constructori (singura pe profil din judet) in contextul in care sunt multe proiecte aprobate pentru cheltuirea banului public in judet si care vizeaza in mare parte constructiile, ma face sa ma intreb „Unde se regaseste oferta educationala in specificul geo-economic si resursele din sistem la nivel judetean ?”
    Liceul Tehnologic N. Mihaescu nu este o scoala atractiva pentru ca meseriile sunt grele, mediul in care se munceste nu este prietenos si, nu in ultimul rand ,multi nu stiu de cata gandire este nevoie (ca sa nu spun inteligenta) pentru practicarea la standarde a meseriilor in acest domeniu. Oare nu „suna clopotelul pentru nimeni” cand se comenteaza numai dupa ce lucrarile au cedat, s-au degradat, asfaltul s-a desprins, lucrarile intarzie…. iar scoala de constructii dispare pentru ca nu este in optiunile elevilor de 14 ani? Sa acceptam ca noi ca natie, nu trebuie sa ne mai murdarim pe maini sa facem ceva, si ca, noua generatie , daca doreste sa faca numai pentru imagine un tip de scoala, nu trebuie sa le dirijam constructiv optiunile? La cum este depopulata scoala, in 2-3 ani va disparea. Cine si cand si mai ales cu ce costuri, va mai fi integrata aceasta forma de invatamant tehnic in circuitul scolar Dambovitean? Nu trebuie sa fim filozofi ca sa punem problema la extrem: chiar daca elevii damboviteni ar fi de nota 10 +, nu se poate sa-i facem pe toti informaticieni, pentru ca nu ar fi nevoie numai de acestia . Ar trebui sa-i formam in meserii pe cativa de nota 10, iar din acestia , o parte sa-i facem constructori.
    In antichitate, constructorul era in acelas timp matematician, fizician, chimist, filozof si arhitect. Istoria lumii s-a scris analizand constructiile care erau inainte de toate durabile. Astazi , in lume se face un pod in 24 de ore ca sa fluidizeze circulatia si cladiri care ne uimesc prin monumentalitate.Noi intocmim documentatii si facem studii care-si pierd valabilitatea, pentru ca nu reusim sa incepem lucrari. Suntem asi in a gasi vinovati, ne pricepem la vorbe iar eu intreb din nou: nu mai gasim modalitati de a stimula munca si mai ales elevi care sa invete cum sa construiasca in mod corect? Ce ne rezerva viitorul ? Cate persoane se opresc macar un minut sa-si puna problema acum, si nu in timpul unui cutremur ?

  2. Liceul tehnologic Nicolae Mihaescu este un liceu care pregateste de 45 de ani forta de munca in domeniul Constructii, instalatii si lucrari publice, de la muncitori calificati, tehnicieni, maistri si scoala postliceala. Domeniul nu este atractiv pentru elevi pentru simplu motiv ca aceste meserii sunt dificile, iar la angajare trebuie sa mai si munceasca . Mai mult , sistemul actual raspunde nevoilor elevilor care, chiar daca au medii de admitere sub cinci, aleg profilul teoretic, eventual matematica-informatica… Acum, daca tot trebuie sa ne reorganizam, sa corelam oferta educationala cu demografia judetului, cu specificul geo-economic si cu resursele materiale si umane existente relevante pe piata muncii, inteleg, ca membru al societatii in care au loc aceste transformari ca: nu mai avem nevoie de persoane calificate care sa construiasca, sa reabiliteze … sa munceasca in acest domeniu pentru ca, analiza atenta si profesionala la nivel inalt, a concluzionat: fara invatamant tehnic de constructii. Accept cu „entuziastm” ideea asimilarii de catre o alta scoala cu profil auto, a scolii de constructii, care cu siguranta in 2-3 ani va dizolva tot ce inseamna profesii in constructii. Ma duce gandul ca putem sa ne pregatim sa aducem pentru viitor chinezi, marocani… si in judetul nostru, ca sa construiasca, sa reabiliteze sau sa repare ce vor darama cutremurele iminente de care vorbesc specialistii. Au disparut unitati industriale mari si nu au fost probleme, economia de piata a reglat totul. O scola de constructii aproape ca nu inseamna nimic pe langa meserii ca: electrotehnisti, ospatari, mecanici sau alte ocupatii. Am o nelamurire : mai exista in tara judete fara invatamant de constructii?
    Analizele atente care se fac la nivel judetean in tara , ajung tot la concluzia ca nu mai avem nevoie de scoala de constructii la nivel preuniversitar? Acest lucru se intampla numai la noi in judet?

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media