Experiențe europene de succes la Colegiul Național ”Constantin Cantacuzino”

Proiectul european Erasmus+ KA1 „Improving teaching process by innovative methods and parents collaboration” se apropie cu pași repezi de final.

Cursurile urmate prin proiectul finanțat de Uniunea Europeană în cadrul programului Erasmus+ 2014-2020 au răspuns nevoilor beneficiarilor Colegiului Național Constantin Cantacuzino: cadre didactice, elevi, părinți, prin creșterea calității actului educativ, prin abordarea inovatoare a curriculumului, integrarea TIC în predare și îmbunătățirea relațiilor de colaborare și comunicare activă cu familia.

Profesorii s-au perfecționat în domeniul lor de specialitate, au împărtășit experiența lor și celorlați colegi, iar elevii și părinții au fost instruiți să devină parteneri în procesul de predare-învățare. Astfel, prin competențele achiziționate, atât în urma formărilor în domeniul TIC, a metodelor inovative de abordare crosscuriculară și de cultivare/dezvoltare a gândirii divergente, a colaborării cu familia, cât și în activitățile de diseminare și implementare a noilor tehnici și abilități de lucru dobândite, cadrele didactice au reușit să-și îmbunătățească demersul didactic, să proiecteze și să desfășoare activități transdisciplinare, menite să dezvolte în rândul elevilor gândirea creativă, să crească motivarea și interesul pentru învățare și să încurajeze folosirea resurselor TIC în scopul dezvoltării personale.

Prin proiectul ,,Improving teaching process by innovative methods and parents collaboration” s-a beneficiat de învățare, informare, schimb de bune practici, implementate cu succes în procesul educativ de către alte sisteme educaționale europene, cu scopul de a ridica la standarde europene prestația instituției noastre. Participarea la formările internaționale a fost un bun prilej de îmbogățire a experiențelor multiculturale, un prilej de a lega noi colaborări la nivel european, de a împărtăși și promova valorile naționale.

 

 

  • În calitate de coordonator de programe și proiecte educative școlare și extrașcolare, participarea la acest curs a fost una de bun augur, deoarece relația dintre școală și părinți reprezenta un punct de îmbunătățit în analiza Swot a comisiei. Am descoperit în curs lucruri pe care nu le știam – precum ierarhizarea tipurilor de familie, modalități de comunicare eficientă cu părinții, dar și motivele pentru care familia e reticentă în ceea ce privește participarea la ședințele sau la întâlnirile individuale. Prin prezența la acest curs a profesorilor din țări diferite – Lituania, Polonia, Slovacia – am realizat, de asemenea, că problemele în relația cu părinții sunt de cele mai multe ori comune.

( Raluca Tomescu, prof. limba engleză)

 

  • Experiența Sevilla înseamnă, pe lângă experiența profesională, descoperire culturală, personală, descoperirea unor noi principii de viață. Nevoia de a stabili niște punți între școală și părinți, școală – comunitate, nevoia de a înțelege reacția părinților față de școală rămâne în continuare, dar, cu siguranță, își va găsi răspunsul în ceea ce înseamnă experiența viitoare profesională și personală. E mai mult decât evident că noi, profesorii, continuăm să avem un rol mai mult decât vital în dezvoltarea elevului, un rol pe care familia nu îl percepe așa cum ar fi indicat, un rol pe care noi trebuie să îl aprofundăm din ce în ce mai mult. Parteneriatul școală – familie a căpătat valențe noi de-a lungul timpului, dar în același timp acest parteneriat trebuie înțeles ca fiind o legătura între doi parteneri cu drepturi egale.  Acest curs însă mi-a deschis ochii nu numai asupra acestui aspect, dar și  asupra lucrurilor importante din viața noastră ca profesori și ca oameni, asupra sensului vieții care nu trebuie să se limiteze doar la meseria pe care ne-o dorim, dar și la meseria de oameni.  (Buzăianu Elena, prof. limba engleză)

 

  • Cursul Parents & Teachers: building bridges” a reprezentat o activitate de formare în cadrul căreia am avut, în primul rând, ocazia să interacționez cu profesori din mai multe state europene și să constat că ne confruntam cu deficiențe similare în relația școală-familie. Unul dintre avantajele principale ale stagiului mi s-a părut a fi experiența de psiholog a formatorului (care lucra, în cadrul unui ONG, cu grupuri vulnerabile), deoarece am constat că, și la noi în liceu, relația școlii este deficitară tocmai cu acele familii care se confrunta cu probleme de ordin social. Activitățile desfășurate s-au concentrat cu precădere asupra clasificării și descrierii relațiilor ce se stabilesc între școală si familie. Deosebit de utilă mi s-a părut activitatea de identificare a unor modalități de îmbunătățire a acestor relații. Odată întoarsă în țară, am găsit potrivit să organizez o serie de lectorate cu părinții, pornind chiar de la temele discutate în cadrul mobilității. În același timp, am decis, alături de câțiva colegi, demararea unui proiect prin care părinții să fie implicați într-o măsură mai mare în activitățile educative ale școlii, fie că acestea vizează aspecte culturale, consiliere profesională a elevilor, dezvoltarea unor abilități de viață sau a competențelor-cheie ale lor.

(Roxana Tănase, prof. limba și literatura română)

 

  • A fost o mobilitate care mi-a oferit posibiltatea de a mă dezvolta din punct de vedere profesional prin experiențele de învățare pe care formatorii din Republica Cehă le-au promovat, prin informările ulterioare și activitățile de diseminare desfășurate. Prin intermediul acestei experiențe am adus în clasa de elevi metode inovative, atractive, care i-au determinat pe elevi să se implice activ în învățare. Formarea mea avut un rol important în consolidarea relațiilor dintre elevi, părinți și cadre didactice. În urma ei am implementat învățarea prin proiecte, elevii colaborând, lucrând împreună și în afara orelor de curs. Dar a avut impact și asupra dezvoltării mele personale. Am legat relații cu profesori ce aparțin altor culturi și am întărit relațiile cu cei alături de care am fost în mobilitate.

(Alexandra Miricioiu, prof. pentru învățământul primar)

 

  • Acest proiect a avut un impact semnificativ asupra procesului de predare. De asemenea a răspuns nevoilor mele de dezvoltare personală și profesională și, deopotrivă, nevoii instituției de a-și consolida demersurile strategice pe o resursă umană eficientă. Consider că interdisciplinaritatea și interactivitatea în demersurile educaționale constituie puncte forte ale acestui proiect, prin intervenții educaționale de tip outdoor în predarea matematicii. Orele desfăşurate cu elevii au confirmat faptul că metodele folosite îi atrag pe elevi, aceştia devenind parteneri activi în procesul de învăţare.

(Mirela Mortici, prof. matematică)

  • Proiectul mi-a oferit oportunitatea de a cunoaște noi metode și tehnici de predare atractive, adaptate perioadei tehnologice, digitalizate pe care o traversăm. Am aplicat metode noi precum flipped learning și am utilizat aplicația Kahoot, percepută de elevi ca un joc antrenant și interesant. Am reușit astfel, să-i motivez pe elevi să devină parteneri activi în învățare. Consider că utilizarea tehnologiei în activitatea didactică a devenit o necesitate, de aceea am încercat să adaptez întreg demersul didactic nevoilor și intereselor copiilor.

(Florina Sorescu, prof. istorie/ geografie)

 

 

Prof. Angelica Duțu-Runceanu

Printează articolul Printează articolul

#Citeste si:



Ajuta comunitatea noastra sa creasca. Distribuie acest articol pe retelele tale de socializare preferate. Multumim!


Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public si nici nu va fi folosit in scopuri promotionale

Parerea ta conteaza, nu mai astepta si comenteaza! 🙂



Lasă un răspuns