ortooxacell kiss2022.gif Flax

Din anul şcolar viitor, copiii claselor I-IV vor face filosofie, educaţie financiară şi educaţie pentru societate

Ministrul Educaţiei Naţionale a aprobat, implementarea programelor şcolare pentru disciplinele opţionale „Educaţie pentru societate”, „Filosofie pentru copii” şi „Educaţie financiară”, care vor fi studiate la clasele primare I – IV.

În cadrul acestor discipline elevii cei mici ar trebui să înveţe elemente de conduită moral – civică şi modul în care se aplică acestea în contexte reale de viaţă, la disciplina „filosofie pentru copii”, elevii vor învăţa etapele pe care le implică rezolvarea unei probleme date, cum să susţină un punct de vedere, dar şi cum să respecte punctele de vedere ale celuilalt, iar programa pentru „Educaţie financiară” răspunde unei iniţiative dezvoltate de Comisia Europeană în toate statele membre ale UE şi îşi propune educarea consumatorului şi dezvoltatea receptivităţii elevilor pentru domeniul financiar

Cât de noi sunt, însă, aceste discipline pentru profesori ne spune profesorul pentru învăţământ primar, Gheorghiţa Stancu (foto 2)de la Şcoala Mihai Viteazul din municipiu. “Eu deja fac aceste discipline, cum ar fi filosofia copilului, şi este foarte bine că se va face de acum încolo la un nivel mai mare. Le prind foarte bine copiilor  astfel de discipline, însă trebuie să fie totul practic. Numai aşa pot înţelege cei mici.”

Prin astfel de programe, care la acest moment sunt opţionale şi sunt la latitudinea şcolilor dacă le vor implementa sau nu,  învăţământul românesc se apropie de cel european. “” Eu am lucrat şi cu copiii din afară, mai exact din Elveţia, şi acolo am văzut că se pune mult accent pe partea practică. De exemplu pentru educaţia financiară; ne jucăm de-a magazinul, dar trebuie să vedem şi cum se aplică, poate chiar să mergem efectiv într-un magazin să vedem. Altfel, hârtii facem şi acum.” consideră Gheorghiţa Stancu.

În ceea ce priveşte disciplina Filosofie pentru copii, unii părinţi, elevi şi chiar profesori pot considera că este prea mult spus şi poate prea greu pentru cei mici, însă profesorii care ştiu cum să aplice această filosofie, nu au decât cuvinte de laudă. “Fiecare copil are filosofia lui. Fiecare are un cod pe care trebuie să-l descoperim. Şi este atât de frumos când o facem. Copiii pun tot felul de întrebări, de ce azi poate să fie mâine, de ce mâine poate să fie azi? Vorbim despre semnificaţia numelelor, vă spun, este un lucru benefic. Le dezvoltă imaginaţia, îi ajută să crescă. Deci, este un lucru pozitiv!” spune Gheorghiţa Stancu.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media