Ministerul Educaţiei a afişat pe site-ul instituţiei rezultatele simulărilor la Evaluarea Naţională pentru clasa a VII-a. În judeţul Dâmboviţa, 42,3% dintre candidaţi au obţinut medii peste 5 la această simulare. Dacă la limba română, rezultatele au fost ceva mai bune, promovabilitatea fiind de 63,8%, la matematică, lucrurile nu stau deloc bine, procentul de promovabilitate fiind de doar 25,5%.
Pe site-ul ministerului a fost publicat şi clasamentul judeţelor după promovabilitatea la simularea Evaluării Naţionale, iar Dâmboviţa este printre judeţele codaşe, ocupând locul 35.
Cele mai mari procente de note peste 5 s-au înregistrat în municipiul Bucureşti 64,21%, judeţul Brăila – 60,42% şi judeţul Cluj 59,18%. Prezenţa elevilor la examene a fost aici de peste 95%.
Tot pe site-ul ministerului se mai precizează că din datele prezentate rezultă că peste jumătate dintre cei prezenţi la simulări au obţinut note peste 5 la disciplina Limba română, fapt care nu s-a înregistrat şi la disciplina Matematică, unde procentul de 30,4% indică un nivel scăzut de pregătire a elevilor, în condiţiile în care subiectele au fost concepute pentru un nivel mediu, tipic oricărei evaluare de masă.
Ca urmare a situaţiei înregistrate, conducerea MEN a decis adoptarea mai multor măsuri de remediere a situaţiei, care urmează să fie aplicate, pe verticală, la nivelul fiecărui judeţ. În acest fel, de la inspectorat, până la şcoală şi elev, se vor întreprinde următoarele:
- Inspectoratele şcolare vor prezenta situaţia reală tuturor directorilor de şcoli şi vor aduce la cunoştinţa acestora măsurile dispuse de MEN şi, după caz, a celor adoptate la nivel local. De asemenea, inspectoratele vor monitoriza implementarea acestora.
- La nivelul şcolii, va fi analizată situaţia şi se vor lua măsurile impuse de MEN, dar şi alte măsuri suplimentare pentru pregătirea elevilor, acolo unde şcoala consideră necesar.
- Părinţii vor fi informaţi asupra situaţiei elevilor, în cadrul şedinţelor cu părinţii. Tot atunci, li se vor prezenta soluţiile pe care şcoala le are în vedere pentru fiecare elev în parte.
- Lucrările fiecărui elev vor fi analizate la nivelul clasei, pentru a se identifica punctele slabe şi, în consecinţă, pentru a putea corecta neajunsurile înregistrate.
- Se vor efectua ore de pregătire pentru examinarea naţională din vară.