Codului Drepturilor şi Obligaţiilor Studenţilor semnat vineri de ministrul Educaţiei şi reprezentanţii federaţiilor studenţeşti din România a dat naştere unor numeroase controverse din cauza prevederilor sale. Deşi studenţii s-au arătat mulţumiţi de semnarea actului şi reglementarea statutului lor, unele cadre didactice nu sunt de acord cu documentul.
Printre prevederile care au stârnit discuţii se numără şi publicarea pe site-urile universităţilor a unor evaluări periodice ale profesorilor făcute chiar de studenţi. Chiar dacă există de foarte mult timp site-uri educaţionale care au pus bazele unor cataloage online în care elevii le puteau acorda note profesorilor de la clasă, oficializarea acestei practici nu a fost primită tocmai bine în rândul celor de la catedră. Profesorii consideră că aceste evaluări sunt subiective şi elevii vor fi tentaţi să ofere calificative în funcţie de preferinţele pentru materie sau simpatia pe care o manifestă pentru unele cadre didactice. Mai mult decât atât asociaţiile studenţeşti vor elabora rapoarte anuale în care va fi prezentată situaţia respectării drepturilor menţionate în documentul oficial. Acestea vor fi făcute public înainte de începerea fiecărui an universitar, pe site-ul instituțiilor.
Mulţumiţi pe de-o parte, însă revoltaţi pe de altă parte
O altă prevedere ce de această dată îi afectează pe studenţi este cea prin care absolvenții liceelor din mediul rural sau din orașe cu mai puțin de 10.000 de locuitori vor beneficia de un număr de locuri bugetate garantate la facultate. Nemulţumirea se manifestă în rândul absolvenţilor din mediul urban care consideră nedreaptă această menţiune, considerând că toţi viitorii studenţi ar trebui să fie aşezaţi pe aceeaşi treaptă şi să aibă beneficii egale.