Pe 8 iunie a fost semnat contractul pentru Centura municipiului Târgovişte. Cel de-a patrulea contract pentru acest obiectiv, fiind ultimativă data de finalizare 1 decembrie 2018, în caz contrar municipiul fiind obligat să restituie banii primiţi de la Uniunea Europeană.
Au depus oferte pentru proiectul a cărui valoare depăşeşte 50 de milioane de lei:
1. Asocierea SC CONI SRL – SC METABET CF SA
2. Asocierea SC DANUBE TOTAL GRUP SRL – SC TERRA GAZ CONSTRUCT SRL – SC TE.VIA SRL
3. SC EUROCONSTRUCT TRADING 98 SRL
4. Asocierea SC G&M ROAD BUILDING ENGINEERING SRL – SC ZEUS SA – SC GECOR PROD CONSTRUCT 94 SRL – SC PRODCUS SRL
5. C PORR CONSTRUCT SRL
6. Asocierea SC TELOR INVEST SRL – RICCIARDELLO COSTRUZIONI SRL – SC PETROCONSTRUCT GROUP SRL – SC LEODRUMIT CONSTRUCT SRL
7. Asocierea SC TRAMECO SA – SC CONTRANSCOM CONSTRUCTII BENTA SRL – SC SELINA SRL – SC CONREP SA
În urma licitaţiei a fost declarată câştigătoare Asocierea SC TELOR INVEST SRL – RICCIARDELLO COSTRUZIONI SRL – SC PETROCONSTRUCT GROUP SRL – SC LEODRUMIT CONSTRUCT SRL.
Informaţiile publice despre aceste liderii de asociere şi personajele din spatele arată următoarele:
SC TELOR INVEST SRL este o societate care a luat fiinţă n 2015, într-un sector din capitală, asociatul şi fondatorul său fiind George Oliviu Cătană. Obiectul principal de activitate al firmei este „Lucrări de construcţie a drumurilor şi a cailor ferate“. La înfiinţare un anume Adrian Josan a administrat societatea. Josan a fost director staţiei asfaltare al firmei Tehnologica Radion. Administrator al Telor este, până în iulie 2017, Cătălin Lucian Dinu din… Târgovişte. George Oliviu Cătană a înfiinţat şi alte societăţi administrate de oameni din fosta Tehnologica, una fiind administrată tot de târgovişteanul Dinu. Chiar de la înfiinţare Telor a obţinut contracte foarte bune pe bani publici, unele chiar cu CNADNR.
Theodor Berna, patronul Tehnologica Radion, fost consilier prezidenţial şi apropiat al conducerii fostului PDL, a fost arestat în august 2014 şi plasat ulterior în arest la domiciliu, într-un dosar în care este acuzat de evaziune fiscală şi spălare de bani, cu un prejudiciu adus statului de 120 milioane de euro. În acelaşi an, Tehnologica câştiga contractul pentru restul de executat la Centura municipiului. Doar că firma a intrat în insolvență şi nu a mai a susținut garanția de participare. Stadiul de realizare al proiectului era de 27%, în prezent fiind de 27,7.
RICCIARDELLO COSTRUZIONI SRL – societate siciliană al cărui patron a fost reţinut anul trecut într-un dosar de corupţie care cuprindea reprezentanţi ai administraţiei siciliene, dar şi oameni politici, referitor la atribuirea de contracte publice de infrastructură. Giuseppe Ricciardello, patronul Ricciardello Costruzioni nu a fost arestat, fiind plasat sub control judiciar. Presa siciliană spune că acesta a construit societatea legându-şi familia de lumea politică. Fiica acestuia este primar în Brolo, provincia Messina, Sicilia, iar ginerele deputat regional. (Corruzione Anas, la “Dinasty” Ricciardello: dalle nozze con la stirpe Germanà agli appalti milionari con la Nato e le ferrovie)
4 contracte, 1 singur obiectiv
Modernizarea şi reabilitarea Drumului de centură este un proiect finanţat prin Programul Operațional Regional 2007- 2013, Axa prioritară 2 – Îmbunătățirea infrastructurii de transport regionale şi locale”, Domeniul major de intervenție 2.1 – „Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene, străzi urbane – inclusiv construcţia / reabilitarea şoselelor de centură”. Valoarea totală a proiectului este de 88,7 milioane lei, dintre care 70,2 milioane de lei sunt nerambursabili.
Câştigătorul licitaţiei a fost declarată Asocierea: S.C. CAST S.R.L. – lider asociere, împuternicit, S.C. TRANS BITUM S.R.L., CARENA SpA IMPRESA DI COSTRUZIONI. Acest contract a fost reziliat tot în 2012.
Licitația fost reluată în 2013, restul de lucrări de executat fiind câștigat de Tehnologica Radion care nu a susținut garanția de participare şi astfel oferta şi-a pierdut valabilitatea. Stadiul de realizare al proiectului era de 27%.
S-au mai pierdut 2 ani. Abia în iunie 2015, lucrarea a fost atribuită Asocierii SC Good Prod SRL și SK-13 Patstroy JSC. Durata de execuție era teoretic de 9 luni de la data de emitere a ordinului de începere. De la semnarea noului contract de lucrări, în luna iunie 2015, până la rezilierea acestuia în luna noiembrie a anului 2015, proiectul a progresat cu numai 0,7 procente. A trecut un an şi jumătate până la reatribuirea lucrării, cu termen de finalizare 1 decembrie 2018, către Asocierea SC TELOR INVEST SRL – RICCIARDELLO COSTRUZIONI SRL – SC PETROCONSTRUCT GROUP SRL – SC LEODRUMIT CONSTRUCT SRL.
Ar mai fi de executat:
– reabilitarea sistemului rutier existent in lungime de 13,808 km, pe zonele in care drumul are 4 benzi de circulatie si latirea zonelor cu 2 benzi de circulatie la 4 benzi acolo unde este posibil, pe urmatoarele tronsoane: str. Petru Cercel, str. Laminorului, Calea Campulung, Bulevardul Eroilor, Aleea Sinaia, Aleea Manastirea Dealu, str. Magrini, str. Caramidari (comuna Razvad) – ramura Valea Voievozilor, str. Calea Ialomitei (str. Canalului);
– reabilitarea pasajului superior Petru Cercel;
– modernizarea si dublarea podului rutier peste Raul Ialomita la Teis, prin executarea unui nou pod, in aval de cel existent pentru doua benzi de circulatie si extinderea la 4 benzi de circulatie a portiunii de drum cuprinse intre acest pod si pasajul DN 71;
– reabilitarea pasajului superior DN 71 in zona Targoviste Nord;
– reabilitarea podului rutier peste raul Ialomita la Valea Voievozilor;
– reabilitarea retelei de canalizare;
– reabilitarea trotuarelor pe tot traseul inelului de centura si executia unor trotuare noi;
– reabilitarea sensurilor giratorii si a drumurilor laterale.
În august 2016, consiliul local Târgoviște a decis ca suma necesară pentru restul de executat, peste 50 de milioane lei, să fie considerată sumă neeligibilă și să fie suportată din bugetul local, asta în condițiile în care fusese eligibilă prin programul european POR pe care a demarat investiția. Suportul financiar european a fost pierdut ca urmare a faptului că municipalitatea nu a reușit să încheie lucrările în cadrul exercițiului european în care a primit banii.
Centura a prins trei administrații la Târgoviște: Gabriel Boriga (primar 2008 – 2014), Ciprian Prisăcaru (viceprimar 2013 – 2014, primar interimar 2014 – 2015 ) și Cristi Stan (viceprimar 2014 – 2015, primar 2015 – 2016 ) și după 5 ani de la începere lucrărilor este la un stadiu de aproape 27,7%.
Draga Gazeta intreba tu, ca poate tie iti raspunda primaria Targoviste- ce inseamna – latirea de la 2 benzi la 4 benzi, „acolo unde este posibil’ ?
Nu miroase deloc bine…mai degrabă miroase a bani sifonați.
Noul primar începe a-și băga labele în miere….GRIJĂ MARE DOM’ PRIMAR!
să vii cu presa și tot aliotmanul după tine și să te pozezi cum asfaltezi vreo uliță sau inaugurezi vreun spațiu de joacă pentru copii, ține de social-democrație? vax! e o perpetuă campanie electorală.
ca să arăți c-ai rezolvat cea mai importantă și spinoasă lucrare/investiție a momentului o faci pe NV și cu informații minime pentru pulime (Quod licet Jovi, non licet bovi!)
asta arată natura oligarhică a acestui partid practicată de sus pînă jos (moștenire ideologică și politică a partidului din care eu am făcut parte înainte de ’90), pînă jos de tot!
dar bine măcar că s-a semnat un contract de a cărui bună derulare numai media neînregimentată ne poate informa
în fond este vorba de banul public și dezvoltarea economică (greu de îngurgitat de un biet avocățel!) a orașului după succesurile cu COST și UPET
mult succes și felicitări, gazetuțo! 🙂