Săptămâna trecută, reprezentanții CJDâmbovița au efectuat o vizită de lucru la o serie de obiective din zona montană a județului, finanțate cu fonduri europene. Printre acestea, și câteva drumuri.
Primul dintre trasee a fost DJ 713 – Sinaia – DN 71 – Cabana Cuibul Dorului – Șaua Dichiului, intersecție drum Complex Piatra Arsă”, cu o lungime de 16 km.
Pentru acest proiect început de mai mulți ani, s-au făcut decontări de 36.678.070 lei, din care Consiliul Județean Dâmbovița a decontat suma de 30.678.070 lei, iar Consiliul Județean Prahova – 5.700.000 lei. Pentru a finaliza proiectul, mai este de decontat suma de 14.434.683 lei, din care CJD 988.438 lei, iar CJ Prahova suma de 13.446.245 lei.
Se pare că există o stare conflictuală cu Consiliul Județean Prahova, care refuză să asigure sumele necesare finalizării lucrărilor, iar refuzul acesta, spune președintele CJD, Adrian Țuțuianu, împiedică punerea în funcțiune a investiției și generează riscul degradării lucrărilor deja executate.
Tot acesta a declarat că a avut discuții cu președintele CJ Prahova, care invocă anumite înțelegeri pe care le-ar fi avut cu fostul președinte al CJ – ca banii să fie luați integral de Dâmbovița pe OUG 28/2013, fosta HG 577, însă, Țuțuianu spune că din documente nu rezultă o astfel de înțelegere, iar CJ Prahova nu și-a prevăzut, nici din bugetul propriu și nici din surse guvernamentale alocări financiare în acest an pentru acest obiectiv de investiții. Șeful CJD spune că soluția va fi în final un litigiu, la instanțele de judecată.
În ceea ce privește proiectul de infrastructură ”Reabilitare și modernizare DJ 714 Glod – Sanatoriul Moroeni – Peștera, sector intersecție Dichiu – Bolboci – Peștera, care înseamnă 8 km de drum, șeful CJD spune că și-a propus ca, până în anul 2016, să se ajungă cu asfaltul până la Salvamont.
Vizita în teren a urmărit și stadiul lucrărilor de modernizare a drumului de legătură DJ 713 Dichiu – DJ 714 Zănoaga.
În cadrul investiției, până în prezent, s-a reușit turnarea primului strat de asfalt pe un sector de 3,1 km, urmând a se realiza și alte lucrări complexe: 3 viaducte, 10 podețe dalate și tubulare, 964 ml ziduri de sprijin, 3,3 km șanțuri și rigole, 743 ml parapeți de siguranță și 54 de table indicatoare pentru semnalizarea rutieră. Valoarea totală a proiectului este de 4.339.449,46 lei, inclusiv TVA.
Citește și
IATĂ DE CE DOCUMENTE E NEVOIE PENTRU DECIZIA DE FURNIZARE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU!
Si in concluzie, ACUM[August 2015], se poate circula pe Trasbucegi?