ortooxacell kiss2022.gif Flax

BUCEGI: Au fost sudate barierele pe drumul asfaltat pe varianta Dichiu!

Valorificarea potențalului turistic al munților Bucegi, partea dâmbovițeană, rămâne deocamdată doar o vorbă-n vânt. Turismul nu s-a dezvoltat deloc în ultimii ani, cu excepția a câteva evenimente de vară, investițiile în munte fiind bani aruncați, fără o infrastructură de transport.

În munte se poate ajunge fie pe drumul Moroieni – Sanatoriu – Peștera, drum teoretic închis circulației, mai ales pe vreme rea sau pe varianta asfaltată de la Dichiu, proiect încă nefinalizat, și el închis circulației. Ambele drumuri sunt în ograda CJD, care nu mai târziu de finele săptămânii trecute îi sfătuia pe turiști să-și ia mașini de teren dacă vor să vadă potențialul turistic al muntelui.  Cei fără 4×4…

Deplasările pe traseul DJ 714 Glod – Sanatoriul Moroeni – Peştera se vor realiza numai cu autovehicule de teren, echipate cu dispozitive antiderapante. De asemenea, nu recomandăm deplasările în această zonă în perioadele în care sunt cantităţi importante de precipitaţii sub formă de zăpadă, lapoviţă sau ploaie,  se arată într-un comunicat CJD.

Atenționarea a avut în vedere, cu siguranță, faptul că săptămânal jandarmii dâmbovițeni au făcut comunicări publice despre turiștii rămași împotmoliți în noroi pe drumul județean. Turiștii, unii veniți din alte județe, doreau să ajungă fie în zona hotelieră, fie la Mănăstirea Peștera sau la Peștera Ialomicioarei, obiectiv turistic al Consiliului Județean Dâmbovița.

Drumul este teoretic în proces de reabilitare

Drumul propus pentru modernizare, necesită de urgenţă lucrări de reabilitare şi modernizare, în prezent acesta fiind necorespunzătoar traficului rutier şi capacităţile acestuia fiind inadecvate traficului de viitor, care va avea valori  mult mai mari în contextul modernizării acestuia. Drumul aparţine domeniului public, pentru modernizare nu se ocupa suprafeţe de teren în plus, de la alţi proprietari. Drumul judeţean 714 este axa principala de acces în zona turistică Padina – Peştera din Munţii Bucegi. Drumul are un important rol pentru dezvoltarea turismului montan din zonă, se arată în memoriul justificativ, elaborat în 2013, şi pe baza căruia CJD a licitat o lucrare de „Modernizare DJ 714 Glod Sanatoriul Moroeni – Pestera, sector Dichiu –Bolboci- Pestera, Km 21+000 –Km 24+366 –Km 29+900 –Km 34+485”. 

Contractul de lucrări a fost atribuit în septembrie 2014 firmei Tel Drum, deşi nu aceasta a avut preţul cel mai scăzut.  Nici ştim însă ce s-a întâmplat în timpul licitaţiei. Firma Tel Drum a aparținut până în 2002 CJ Teleorman, care era unicul acționar. Pe 25 aprilie 2002, când Liviu Dragnea era președintele CJ Teleorman, Tel Drum a fost privatizată. Unicul acționar al firmei a devenit Marian Fiscuci, un prieten apropiat al lui Dragnea. Ulterior, firma i-a mai avut printre acționari pe doi foști colegi de facultate de-ai lui Dragnea, Liviu Lucian Dobrescu și Mugurel Sorin Gheorghias. Din aceasta cauza, presa a lansat ideea că această firma ar fi controlată de catre Liviu Dragnea, prin intermediul prietenilor săi.

Consiliul Judetean Dambovita

– Anunt de atribuire numarul 151101/21.10.2014
– Descriere contract: ‘Modernizare DJ 714 Glod Sanatoriul Moroeni – Pestera, sector Dichiu ¬Bolboci- Pestera.
– Valoarea finala a contractului fara TVA – 8.685.920 lei.
– Tip finantare: fonduri publice
– Tipul procedurii: Licitatie deschisa. Numarul de oferte primite: 12.
– Data atribuirii contractului: 04.09.2014

turisti munte noroi (4) noroi bucegi

În timp ce turismul se face doar cu 4×4 pe „varianta Dragnea”,  varianta Dichiu a fost eliminată. Barierele de acces au fost sudate, iar cei care au încercat astăzi să folosească această rută au făcut cale întoarsă. Oficial, constructorul a cerut închiderea drumului ,care nu este terminat. El nu e terminat de patru ani, dar nici o barieră nu a fost sudată până acum.

Cineva a sudat barierele pe Dichiu. După ce am așteptat ca natura să dezghețe drumul, au sudat barierele. Problema e că pe Sanatoriu o mașină normală nu poate ajunge în munte. Deci nu există cale de acces. Drumul pe Dichiu este de trei ani în construcție și niciodată nu au fost sudate barierele.  Chiar dacă s-ar lucra ar putea exista niște intervale orare care să permită accesul turiștilor. Pe Sanatoriu e pur și simplu imposibil, a explicat Oana Cornea, președintele Asociației Turistice Peștera- Padina. 

IMG_1268

Drumul pe Dichiu trebuia finalizat în 2013

Lucrarea de pe Dichiu a început în 20 octombrie 2010, în vremea preşedintelui CJD Florin Popescu. DJ 713 – Sinaia (DN71) – Cabana Cuibul Dorului – Şaua Dichiului – Cabana Babele – este un sector de drum de o deosebită importanţă pentru dezvoltarea turismului montan, investiţia fiind în parteneriat cu judeţul vecin, 6,03 km din acest drum aflându-se pe teritoriul judeţului Prahova şi 9,97 km pe teritoriul judeţului Dâmboviţa. Preţul de execuţie al contractului este de 50.812.753 lei, inclusiv TVA, cu o participare de 31.666.508 lei a CJD şi 19.146.245 lei a CJ Prahova. Termenul de finalizare era 2013, în vremea preşedintelui CJD Adrian Ţuţuianu.  Lucrarea este executată de o asociere formată din SC Cast SRL din Prahova, SC Trans Bitum SRL, SC Carena SPA Impressa di Constuzioni şi SC Socomiozo Construct SRL, tot din judeţul Prahova.

Ca un făcut, CAST a primit de la CJD, proiectul cu cea mai mare valoare, atribuit direct, în iulie 2013,  “Lucrări de întreținere pe DJ 714 Glod-Sanatoriul Moroieni, Lungime=5 Km” în valoare de aproape 242.000 de lei. Practic este o bucată de drum care se suprapune drumului pe care ar trebui să îl modernizeze Tel Drum, Modernizare DJ 714 Glod Sanatoriul Moroeni – Pestera, sector Dichiu –Bolboci- Pestera, prin contractul semnat anul trecut.

CAST este firma care a fost semnat în februarie 2009, proiectul “Lucrările de reabilitare şi modernizare a drumului de centură a municipiului Târgovişte”, care ar fi trebuit finalizat în luna august 2012, dar, în același an, a fost reziliat contractul de execuție de lucrări, din cauza marilor întârzieri care puneau proiectul în pericol. CAST era asociată la centură cu… SC Carena SPA Impressa di Constuzioni, cu care teoretic lucrează şi în munte.

Intersantă a fost şi deszăpezirea pe varianta Sanatoriu. Contractul a fost atribuit abia în 26 noiembrie 2014, unei firme din Argeş, Ratelen Construct, cu terţ susţinător  Chirulii Andreea, care depuseseră o ofertă şi singur.

În zona Dichiu se află și o investiție a CJD, Cabana Dichiu, aflată în administrarea Carpatmontana, care vrea să organizeze tabere în acea locație. Imposibil, însă, dacă nu există cale de acces. De fapt ar putea există şi 100 de investiţii, fără drum sunt degeaba.

Chestionat pe acest subiect, deputatul de Titu, Ionuţ Săvoiu, a declarat pentru Gazeta Dâmboviţei:

Nu putem dezvolta activităţi economice şi turistice în zonă fără acces corespunzător. Mai rau decat atat riscăm să compromitem şi atat reputaţia celor care au în grijă acest teritoriu indiferent de instituţia pe care o reprezintă cat si recunoasterea in ochii consumatorului roman a Dambovitei ca zona turistica pentru care s-au făcut eforturi financiare în ultimii ani. Este importantă întreprinderea în cel mai scurt timp a tuturor demersurilor legale pentru ca ambele trasee în munte să fie practicabile şi să răspunde cerinţelor de trafic ale zonei. Am încredere în conducerea CJD că va găsi  soluţiile optime şi legale să asigure accesul corespunzător în zona montană, pentru sprijinirea activităţii economice în zona de nord.

Dâmboviţa: Turişti, nici cât pentru un miting 

Dacă povestea drumului este tragică pentru cei care aşteaptă turiştii în afacerile lor de la munte, statistica ne spune cam cât de jalnici suntem la acest capitol.  În luna februarie 2015, ultima analizată de statisticienii dâmboviţeni, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent, atât sosirile cât şi înnoptările în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare, au înregistrat scăderi cu 1,6%, respectiv cu 12,3%. Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică, în luna februarie 2015 au însumat 4869. Din numărul total de sosiri, sosirile turiştilor români în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare, au reprezentat 92,0%, în timp ce turiştii străini au reprezentat 8,0%.   În ceea ce priveşte sosirile turiştilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deţinut‐o cei din Europa (93,6% din total turişti străini), iar din aceştia 86,3% au fost din  ţările Uniunii Europene.

Acestea fiind spune, bine că avem potenţial turistic! Mai rău era dacă nu aveam!

Distribuie:

Un comentariu la „BUCEGI: Au fost sudate barierele pe drumul asfaltat pe varianta Dichiu!”

  1. In primavara 2012 tot asa era drumul ,dar am ajuns in siguranta la Pestera. Am fost preluati-(eram 14 autoturisme) de trei baieti cu un 4×4 de la Salvamont ,din fata unui sanatoriu si condusi ,bineinteles ajutati unde a fost nevoie.pana la Pestera.Cumva ,cred ca solicitase si ajutorul unui tractor cu cupa sa mai umple cu pietris gropile mari.Anul asta am ramas in noroi si am fost nevoiti sa facem cale intoarsa.Ne-am uitat in zadar poate mai apar baietii ,dar degeaba.
    Le multumim pentru ajutorul de atunci(nu am apucat nici sa le multumim pentru ca au fost chemati sa mai ajute),pentru ca atunci s-a putut ajunge in conditiile care sunt existente si acum.
    Cu putina gandire credem ca s-ar putea rezolva si acest impediment pana la finalizarea drumului asfaltat.Si bineinteles cu oameni ca aceia .

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media