Roadman Auto – Sfaturi profesioniste despre cum să își pregătești mașina pentru iarnă

1. Anvelopele de iarna – esentiale!

Un lucru este clar – masina pe timp rece, fara anvelope de iarna, este ca pianul fara clape. Adica destul de greu de folosit… Mai mult, nu uita sa verifici presiunea in pneuri. Este foarte important ca presiunea sa fie cea corecta, asa cum iti spune producatorul in cartea masinii

2. Antigelul – de verificat

Chiar daca stim ca masina noastra noua sau veche are antigel la nivel, este necesar sa-l verificam imediat cum sunt semne ca temperaturile coboara spre 0 grade. O mica fisura sau scurgere in sistemul de racire, poate duce la scaderea nivelului de lichid.

3. Lichidul de spalare a parbrizului

Majoritatea soferilor au in vasul dedicat lichidului de spalare a geamurilor (parbriz sau luneta) lichid estival. Asta pentru ca pe timp de vara, in magazine gasim aproape exclusiv numai acest tip de lichid, care ingheata la sub 0 grade.Trebuie sa ne asiguram ca in vasul special dedicat acestui lichid avem solutie pentru sezonul rece, care rezista la -20 sau chiar -30 de grade.


4. Verificati bateria

Este cunoscut faptul ca la frig, bateriile se descarca mult mai repede. De exemplu, pe timp de iarna, daca lasam o masina nepornita mai multe zile, cresc sansele ca bateria sa se descarce si sa nu mai porneasca motorul.

5. Pune un electrician să verifice dacă maşina are consumatori electrici ascunşi

DelPonte 8 Martie

Iarna, inevitabil în masina sunt multi consumatori electrici în funcţiune. Acest lucru coroborat cu temperaturile foarte scăzute poate cauza descărcarea prematură a acumulatorului. În service se poate verifica dacă există consumatori ascunşi şi dacă alternatorul funcţioneaza corect.

6. Uleiul de motor

La temperaturi scăzute uleiul devine mai vâscos, demarorul electric rotind mai greu arborele motorului la încercarea de pornire. Înlocuiţi uleiul la norma de rulaj sau dacă este uzat prematur (folosirea preponderentă a automobilului în oraş).

7. Instalaţia de climatizare poate fi vitală

Verificaţi buna funcţionare a acesteia. Atenţie mare la buna funcţionare a rezistenţei de dezaburire a lunetei, precum şi la capacitatea de dezaburire a parbrizului şi a geamurilor.

8. Farurile mătuite şi sursele de lumină îmbătrânite devin o problemă

Efectele datorate îmbătranirii surselor de lumina, murdarirea suprafetelor vitrate ori sticla farurilor ce devine cu timpul mată, toate acestea reduc luminozitatea blocurilor optice. Astfel, după doi ani de utilizare normală, becul din faruri îşi scade eficacitatea cu 50%, iar un dispersor sau un parbriz murdar contribuie şi el cu 30% la micşorarea nivelului de iluminare, şi implicit a vizibilităţii. Se impune revizuirea farurilor si a reglajului acestora conform normelor legale. Se vor verifica stergătoarele de parbriz şi sistemele de dezaburire, componente de care depinde în mare parte vizibilitatea spre exterior. Dintre operaţiunile de verificare şi pregătire a maşinii nu trebuie să lipsească curăţirea dispersoarele farurilor şi ale lămpilor de semnalizare, verificarea reglajului corect al farurilor şi a funcţionării normale a tuturor luminilor, a ştergătoarelor de parbriz, curăţirea atentă a suprafeţelor oglinzilor, parbrizului, lunetei şi geamurilor laterale , reglarea corectă a oglinzilor laterale exterioare şi a oglinzii centrale interioare.

Speram sa va fie de folos aceste informatii si va uram o iarna fara evenimente! Echipa, Roadman Auto!


Printează articolul Printează articolul

Gurmand + Raiman

Daca ti-a placut acest articol il poti distribui pe:

Parerea ta este importanta, lasă un comentariu.


#Citeste si:

Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public
Hotel Pestera Angajeaza - Locuri de munca Webhosting Armand Media Flax Gopo Star Sistems Security - Paza si protectie
Andrei House Livas locuri de munca