Din analiza răspunsului prompt al Ministrului Delegat pentru Proiecte de Infrastructurǎ de Interes Naţional si Investiţii Strǎine Dan-Coman Şova la Interpelarea nr. 358B/21.05.2013 privind revizuirea proiectului şi prioritizarea obiectivului “Modernizarii DN 71 Bâldana-Târgovişte-Sinaia km 0+000 – 44+130 si km 51+041 – 109+905”, apar unele inadvertenţe legate de traficul pe acest drum naţional, cu privire la care aş dori să fac câteva precizări lămuritoare.
În răspunsul domnului Ministru nr. 2301/DPIIS/06.06.2013 se precizează că în 2005 pe acest tronson circulau un număr de 7000 de vehicule medie zilnică anuală (MZA), iar creşterea între 2005 şi 2010 ar fi numai de 20 de vehicule. Pe baza datelor statistice ale ultimului Recensământ, vă prezint situaţia centralizată pentru fiecare tronson de drum al DN 71 relevant pentru tranzitul înspre şi dinspre Bucureşti a dâmboviţenilor:
Sector DN 71 |
Vehicule cf Recensǎmânt 2010 |
Lungime (km) |
DN 7 – CONŢEŞTI |
6304 |
15.000 |
CONŢEŞTI -TÂRGOVIŞTE |
10943 |
29.130 |
TÂRGOVIŞTE – PUCIOASA |
9651 |
17.859 |
PUCIOASA – FIENI |
6316 |
8.090 |
Din analiza datelor statistice rezultă o medie ponderată pe primele 3 tronsoane (între Bâldana şi Pucioasa) de 9.448 vehicule MZA şi de 9.086 vehicule MZA pe toate cele 4 tronsoane studiate.
Vă rog să ţineţi cont că în această perioadă România a cunoscut o creştere economică susţinută care a avut ca efect dublarea parcului auto şi al gradului de motorizare. Nu cred că în judeţul Dâmboviţa situaţia este diferită în acest sens. Mai mult decât atât, căderea economică a polului reprezentat de Târgovişte a generat în plus un flux migratoriu al forţei de muncă pe relaţia Târgovişte-Bucureşti -Titu, dovedit şi de cifrele reale ale Recensământului din 2010 care relevă faptul cǎ, pentru DN 71 până la Pucioasa regăsim o MZA de 10.000 de vehicule fizice cu mici variaţii pe diferitele tronsoane, iar pe DN 7 Bâldana-Titu avem cca. 12.000 vehicule MZA, ceea ce plasează acest drum în primele 10 drumuri naţionale principale ale ţării.
Aceste cifre ridică un mare semn de întrebare privind bunele intenţii şi profesionalismul aparatului tehnic din cadrul CNADNR. Vreau sǎ readuc în atenţia opiniei publice faptul că, decizia de trecere la un profil de la 2 benzi la 4 benzi se bazează pe 2 acte normative, neactualizate de mai bine de 15 ani: “Norme privind încadrarea în categorii a drumurilor de interes national” (OMT 43/98) şi “Norme tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice” (OMT 46/98). Ţinând cont că în acest timp au fost date în folosinţă A2 şi A3 şi au fost transformate unele drumuri naţionale în drumuri expres, plus schimbarea condiţiilor de trafic din ultimii 15, se impune revizuirea listei celor aproximativ 65 de drumuri naţionale principale, fapt care în mod cert va modifica poziţiile drumurilor anlizate care ar putea fi regăsite în primele 30 de drumuri naţionale principale din România, iar Bâldana-Titu chiar în primele 10. Mai mult decât atât, dacă extrapolăm cifrele din 2010 şi considerǎm şi traficul de perspectivă care se în calcul în faza de proiectare, susţin trecerea la 4 benzi fără întârziere.Menţionez că avem o situaţie asemănătoare şi pe DN 72 Ploieşti-Găeşti.
În aceste condiţii demersurile noastre vor continua cu o atenţie sporită.
26.06.2013 Vicepreşedinte PSD Dâmboviţa, Deputat Ionuţ SĂVOIU